سیاستمدار صهیونیست، روایت ارتش اشغالگر درباره شکست حماس در رفح را رد کرد

عضو کمیته خارجی و امنیتی پارلمان رژیم صهیونیستی ضمن رد ادعاهای ارتش این رژیم درباره شکست حماس در رفح، تاکید کرد که ارتش این رژیم نه یک گردان و نه حتی یک گروهان حماس و گروه‌های فلسطینی را در رفح شکست نداده است.

به گزارش خبرآنی، امیت هالوی، از اعضای کمیته امور خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در مقاله‌ای که آن را وب‌سایت شبکه هفت تلویزیون این رژیم منتشر کرد، گفت: «ارتش اسرائیل نه یک گردان را شکست داد و نه حتی یک گروهان را، اما چرا ارتش اسرائیل هر بار باز هم تصمیم می‌گیرد واقعیت را به مردم نگوید؟ می‌خواهم واقعیت‌هایی را که به عنوان یکی از اعضای کمیته امور خارجی و امنیت می‌دانم و همه اعضای حماس که در رفح حضور دارند هم از آن مطلع هستند، بیان کنم.»

او گفت: «اولا، دست‌کم ۸۰۰۰ نیروی حماس و جهاد اسلامی در رفح وجود داشتند (چه بسا به دلیل تمرین‌ها و جذب نیرو که در رفح انجام شد و پیوستن آنها از گردان‌های شمال غزه، بسیار بیشتر بودند)، بر این اساس حتی اگر همانگونه که سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد،  ۲۰۰۰ نیروی حماس در رفح کشته شده باشند (البته تعداد واقعی بسیار کمتر است)، این حداکثر ۲۵ درصد نیروهای آن است.»

این عضو کنست در دوم دوم گفت، در رفح ده‌ها کیلومتر تونل زیر زمین وجود دارد بنابراین تخریب ۱۳ کیلومتر آن که بیشترش در منطقه فیلادلفیا و اطراف آن بوده است، درصد بسیار کمی از بخش جنوبی شهر رفح را تشکیل می‌دهد.

هالوی افزود: «مورد سوم اینکه، ذخیره مهمات در رفح بسیار بالاست و انبارهای زیرزمینی در ساختمان‌هایی هستند که ارتش اسرائیل وارد آنها نمی‌شود، بر این اساس آن مقدار سلاحی که ارتش اسرائیل پیدا کرده، در مقایسه با انبار حماس بسیار کوچک است. بنابراین حتی در اصطلاح فرهنگ لغت ارتش اسرائیل که می‌گوید تصمیم به نابودی ۶۰ درصد نیروی دشمن را دارد، ما فاصله زیادی با اتخاذ چنین تصمیمی داریم.»

هالوی در ادامه گفت: ارتش اسرائیل نه یک گردان و نه حتی یک گروهان را در رفح شکست داد و نیروهای حماس به دلایل تاکتیکی به نقاط دیگری عقب‌نشینی کرده و در میان ساکنان غیرنظامی که خانواده‌های بیولوژیک و محیط زندگی عادی آنها را تشکیل می‌دادند، مخفی شدند، اما در واقع آنها به هیچ جایی نرفتند و این عقب‌نشینی نبوده بلکه بخش جدایی‌ناپذیری از جنگ چریکی است.

این سیاستمدار رژیم صهیونیستی افزود: «پیام‌هایی که از سوی سخنگوی ارتش اسرائیل منتشر می‌شوند، ارتش اسرائیل را به عنوان یک ارتش، خجالت‌زده می‌کند و بدتر آنکه آنها مردم و کابینه را فریب می‌دهند. در طول ۱۱ ماه گذشته از نمایندگان ارتش اسرائیل در کمیته امور خارجی و امنیتی درخواست کردم که از استفاده از مفاهیم پوچی که هیچ ارتباطی با واقعیت نداشته و موجب خنده حماس و تقویت قدرت آن می‌شود، دست بردارند اما آنها بر این کار اصرار دارند.»

او در ادامه نیز گفت: «هر سربازی که برای بار چهارم وارد خان‌یونس می‌شود، یا برای پنجمین بار به محله الزیتون می‌رود، می‌داند هیچ چیزی قطعی نشده و با شیوه فعلی عملیات‌ها، موضوع هرگز حل نخواهد شد. چرا؟ چون هر بار که فردی از حماس کشته می‌شود، در همان روز ۲ نفر دیگر به دنیا می‌آیند تا برای آموزش و تعلیم به حماس سپرده شوند، در مقابل هر یک نفری که زخمی می‌شود، بلافاصله سه عضو جدید جذب گردان‌های حماس می‌شود، و در مقابل هر اسلحه‌ای که ضبط می‌شود، در حال حاضر پنج اسلحه دیگر در زیرزمین‌های نوار غزه در دست تولید است.»

هالوی در ادامه تاکید کرد: «باید تصمیم جدی برای نابودی مراکز اصلی قدرت دشمن وجود داشته باشد تا عملا شکست بخورد یا تسلیم شود اما ما اصلا چنین هدفی نداریم.»

این نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی ادامه داد: «امروز در نوار غزه چه روی سطح آن و چه در زیر زمین، نمی‌توان بدون کنترل بر این مناطق و ساکنان آن یعنی کنترل بر سوخت، آب و غذا  و دارو، کنترل بر دین، تحصیل و فرهنگ و کنترل کامل بر منطقه و گستره آن تصمیمی اتخاذ کرد. هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش ما بر عدم حاکمیت اصرار دارد و در کل تصمیمی نگرفته است، به این شکل تمامی دستاوردهای نیروهای ما به دستاوردهایی تاکتیکی در تونل بی‌پایانی از ترس تبدیل شدند.»

این مسوول صهیونیست در ادامه نیز با لحنی تمسخرآمیز گفت: «پس چرا سخنگوی ارتش اسرائیل شما را گمراه می‌کند؟ در بهترین حالت او در حال فریب خودش هم هست. او جهان خاص خود را از مفاهیم نظامی دارد و همانگونه که می‌دانیم او مدت‌ مدیدی است که پیروز شده، آیا به یاد دارید که او قبلا گردان‌های حماس را چندین بار نابود کرد؟ و در بدترین حالت، اصلا در قاموس او اقتدار و پیروزی و همینطور قطعا پیروزی کامل وجود ندارد و به همین دلیل در وهله اول این گزینه را رها کرد. در بدترین حالت او در طرفی حضور دارد که خواستار پایان یافتن جنگ و خروج از نوار غزه است و به همین دلیل این پیروزی‌ها را به عنوان بخشی از آخرین آکورد اعلام می‌کند و چه بسا هنوز زمانی برای حذف السنوار (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) و یا چیزی از این دست وجود دارد اما پیروزی با فاصله زیادی در پشت سر ما قرار دارد.»

او در پایان نیز گفت: «تمامی این دستاوردهای بد نشان‌دهنده یک چیز است، ارتش باید برای آینده اسرائیل، اصول و مفاهیم اصلی مربوط به امنیت و اعمال زور را مورد بازنگری قرار دهد.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.