محمود عباس: درباره ترور فعال ترکیه‌ای-آمریکایی به دادگاه بین‌المللی شکایت می‌کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد درباره ترور فعال ترکیه‌ای- آمریکایی توسط ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به دیوان کیفری بین‌المللی شکایت می‌کند.

به گزارش خبرآنی، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با «سواد ایگی» پدر «عائشه نور ازغی ایگی» فعال ترکیه‌ای- آمریکایی که توسط ارتش دشمن صهیونیستی در کرانه باختری ترور شد، گفت در حال آماده شدن برای شکایت علیه این اقدام رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین‌المللی است.

به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین(وفا)، عباس در گفت‌وگو با پدر عائشه نور ضمن ابراز خشم از رژیم صهیونیستی اشغالگر غاصب گفت: با مقامات آمریکایی و ترکیه‌ای برای تحقیقات عادلانه همکاری می‌کنیم و همچنین مقدمات طرح شکایت به دادگاه کیفری بین‌المللی در رابطه با جنایت ترور نور توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل در حال انجام است.

عباس به پاس فداکاری‌های عائشه نور در حمایت از ملت فلسطین و حق آنها در بهره‌مندی از آزادی و استقلال، نشان ستاره قدس را به او اعطا کرد و گفت عائشه نور نماد واقعی انسجام ملت‌های ترکیه و فلسطین و همه آزادگان جهان است.

ارتش رژیم صهیونیستی ۶ سپتامبر عائشه نور را در شمال کرانه باختری مشارکت در تجمع محکومیت شهرک‌سازی به ضرب گلوله به شهادت رساند. پیکر او روز شنبه در ترکیه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.