رشد 88 درصد ارزش معاملات خرد در هفته گذشته

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، طی هفته منتهی به 23 شهریورماه در بازارهای فرابورس ایران شاهد بهبود روند و افزایش حجم و ارزش معاملات بودیم.

طی 5 روز معاملاتی هفته گذشته در بازارهای فرابورس بیش از 37 میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش 469 هزار میلیارد تومان طی 674 هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد.

به‌این‌ترتیب در این مدت حجم معاملات 90 درصد، ارزش معاملات 822 درصد و تعداد معاملات 59 درصد رشد را تجربه کرد.

گفتنی است افزایش چشمگیر ارزش معاملات طی هفته گذشته به دلیل رشد ارزش معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی بوده که نسبت به سه روز معاملاتی هفته ماقبل 877 درصد بیشتر شده است.

رونق معاملات در بازارهای سهامی

بررسی بازارهای سهامی فرابورس نشان می‌دهد طی هفته گذشته این بازارها نیز با رونق معاملات همراه بودند.

به‌این‌ترتیب بازار اول معاملاتی به ارزش یک هزار و 350 میلیارد تومان را تجربه کرده که افزایش 77 درصدی داشته است. همچنین ارزش معاملات در بازار دوم بدون تغییر قابل‌توجهی یک هزار و 800 میلیارد تومان بوده است.

بازار نوآفرین در این مدت شاهد دادوستد 33 میلیارد تومانی بود که رشد 523 درصدی را تجربه کرد. همچنین در بازار توافقی نیز معاملاتی نزدیک به 17 میلیارد تومان به ثبت رسید که افزایش 109 درصدی داشت.

بازار ابزارهای مشتقه فرابورس هم در این مدت شاهد 70 میلیارد تومان خریدوفروش برگه‌های قرارداد بود که نسبت به هفته ماقبل 140 درصد بیشتر بود. همچنین ارزش معاملات بازار پایه با رشد 83 درصدی، یک هزار و 100 میلیارد تومان بود.

 

رشد حجم و ارزش معاملات بازار ابزارهای نوین مالی

این گزارش حاکی است در بازار ابزارهای نوین مالی طی مدت مورد بررسی بیش از 24.4 میلیارد برگه دارایی مالی دادوستد شده است که ارزش این مبادلات بالغ بر 465 هزار میلیارد تومان بود. حجم معاملات این بازار طی هفته گذشته 129 درصد و ارزش معاملات 877 درصد رشد داشته است.

گفتنی است ارزش معاملات به تفکیک ابزارهای مالی در این بازار نشان می‌دهد ارزش معاملات اوراق مالی اسلامی 1176 درصد بالا رفته است. ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز 88 درصد و ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن 59 درصد بیشتر شده است.

 

42 درصد معاملات خرد در اختیار 5 صنعت

بررسی معاملات هفته گذشته نشان می‌دهد ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از 3 هزار و 450 میلیارد تومان بوده که نسبت به هفته ماقبل 88 درصد رشد داشته است.

همچنین طی این مدت 5 صنعت بیشترین ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند. به‌این‌ترتیب که گروه‌های محصولات شیمیایی، خودرویی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، فلزات اساسی و انبوه‌سازی در مجموع 42 درصد ارزش معاملات خرد را در اختیار داشتند.

در بازار هفته گذشته آیفکس هم با رشد مختصر 1.3 درصدی توانست در سطح 21 هزار و 509 قرار بگیرد. ارزش بازار فرابورس هم با 1.1 درصد رشد به عدد 2.3 میلیون میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

معاملات گذشته

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.