نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی جبهه لبنان به فردا موکول شد

نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای «بررسی تنش با لبنان در جبهه شمالی» به فردا-دوشنبه موکول شد.

به گزارش خبرآنی، خبرنگار وبگاه آمریکایی «آکسیوس» شامگاه شنبه اعلام کرد که نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود امروز-یکشنبه برای بررسی تنش با لبنان در جبهه شمال فلسطین اشغالی و تصویب مساله بازگشت ساکنان شهرهای شمال فلسطین اشغالی به خانه‌هایشان به‌عنوان یکی از اهداف جنگ برگزار شود، به فردا-دوشنبه موکول شد.

به گزارش وب‌سایت «العربی الجدید»، مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی روز شنبه گزارش کرد که سران سیاسی رژیم صهیونیستی روز جمعه برای اولین بار افزودن اهداف جنگی مشخصی در جبهه شمالی و بازگرداندن ایمن ساکنان به خانه‌هایشان را بررسی کردند و پس از وعده و وعیدها و اظهارات دروغینی که بر اساس آن این مسائل از جمله اهداف جنگ تعیین شدند، وزرا احتمال بروز تنشی گسترده در جبهه شمالی و تغییر اهداف جنگ بر اساس آن را بررسی کردند.

این مرکز به نقل از یک منبع آگاه از محتوای بحث اعلام کرد، هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این مساله در جلسه آتی کابینه به رای گذاشته خواهد شد.

منبع یاد شده در ادامه نیز گفت: نتانیاهو از مدت‌ها قبل درباره نیاز مبرم به بازگرداندن ایمن ساکنان شمال (فلسطین اشغالی) به خانه‌هایشان به عنوان یکی از اهداف جنگ صحبت کرده و این مساله سیاست واقعی نشست اخیر کابینه بود که نخست‌وزیر در آن اعلام کرد هدف این جنگ برای کسب موافقت رسمی در کابینه آتی جنگ به رای گذاشته خواهد شد و این همان چیزی است که به توافق تمامی اعضای کابینه رسیده است.

در همین راستا یک رسانه عبری روز شنبه افشا کرد نتانیاهو تصمیم گرفته عملیات نظامی را در جبهه شمالی با لبنان گسترش دهد.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه به نقل از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو پنج‌شنبه در نشست گفتگوی راهبردی برای بررسی تنش در جبهه شمالی به این مساله تصریح کرد و گفت: اسرائیل مصمم است عملیات گسترده و قدرتمندی را در جبهه شمالی انجام دهد.

اخیرا تنش میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در دو طرف مرزها میان لبنان و فلسطین اشغالی بالا گرفته و همزمان این رژیم با وجود هشدارهای منطقه‌ای و بین‌المللی، لبنان را به آغاز جنگی زمینی تهدید می‌کند.

وبگاه عبری «واللا» روز جمعه گزارش کرد که احتمالا آموس هوکشتاین، فرستاده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فردا دوشنبه در چارچوب تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از تبدیل تنش موجود میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی به جنگ، به اراضی اشغالی سفر کرده و در آنجا با نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم دیدار خواهد کرد.

برخی از مقامات ارشد کاخ سفید نسبت به افزایش اظهارات در محافل مختلف رژیم صهیونیستی درباره جنگ در جبهه شمالی ابراز نگرانی کردند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید جمعه اظهار کرد: سفر هوکشتاین در چارچوب تلاش‌های دولت بایدن برای جلوگیری از باز شدن جبهه دیگری انجام می‌شود و ما به تلاش‌های خود برای ممانعت از بروز تنش میان لبنان و اسرائیل ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.