حمله موشکی مقاومت لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی

حزب‌الله لبنان امروز (یکشنبه)‌ ده‌ها موشک را به سمت مناطق اشغالی جولان و الجلیل شلیک کرد.

به گزارش خبرآنی، مقاومت لبنان اعلام کرد، در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و پشتیبانی از مقاومت آن و پاسخ به تجاوزات دشمن اسرائیلی به روستاهای جنوب لبنان به ویژه حمله به شهرک الصرفند، امروز مقر گردان‌های زرهی وابسته به تیپ۱۸۸ در پادگان «راویه» را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد.

پیش از این منابع اعلام کردند بیش از ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق اشغالی جولان و الجلیل شلیک شد.

طبق گزارش رسانه‌های عبری آژیرهای هشدار در الجلیل علیا و شمال جولان از جمله در شهرک کریات شمونا و اطراف آن به صدار درآمد.

همچنین به دنبال نفوذ پهپاد به کریات شمونا آژیر هشدار در این شهرک در ۱۰ منطقه به صدا درآمد.

از سوی دیگر وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در حمله روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک الکواخ در شمال الهرمل چهار تن از جمله سه کودک زخمی شدند.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

شامگاه شنبه کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم به گسترش عملیات نظامی در مرز لبنان گرفته است.

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل هم اکنون در حال آمادگی برای آغاز عملیات گسترده در جبهه شمالی است.

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل همچنین گزارش داد ارتش به دنبال تشدید تدریجی حملاتش در محور شمالی است.

این درحالی است که تحلیلگران و برخی سیاستمداران رژیم صهیونیستی اذعان می‌کنند که این رژیم در جبهه شمالی در مقابل حزب‌الله لبنان شکست خورده است و اگر بخواهد جنگی گسترده علیه این حزب به راه بیندازد خسارت‌های شدیدی را متحمل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.