پاسخ هیئت فوتبال اصفهان به شایعات فوت هوادار ملوان

علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنی در اصفهان، پیرامون اتفاقات شب گذشته ورزشگاه فولادشهر اظهار داشت: دیشب اتفاق بسیار ناگواری برای فوتبال ایران افتاد و قبل از هر چیز درگذشت مرحوم خائفی را به خانواده ایشان و باشگاه ملوان تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه به تشریح پروتکل‌های برگزاری مسابقات لیگ برتر پرداخت و افزود: میزبانی این مسابقه بر عهده باشگاه سپاهان بود که هم تجربه میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را دارد و هم لیگ برتر و کاملا با الزامات برگزاری مسابقات آشناست؛ در کنار باشگاه، هیئت فوتبال اصفهان هم قرار داشت که حدود یک هفته قبل به نمایندگی از فدراسیون، فیفا و afc  مسابقه تیم‌ ملی ایران و قرقیزستان را به بهترین نحو برگزار کرد و میزبان شایسته‌ای بودیم.

طاهری اضافه کرد: علاوه بر این‌ها سازمان لیگ و کمیته داوران به اهمیت این بازی واقف بودند و برای بازی ناظر و داور خیلی خوبی را فرستاده بودند و برای برگزاری یک مسابقه لیگ برتری، همه تدابیر لازم اندیشیده شده بود.

رئیس هیئت فوتبال استان با تاکید بر اینکه بحث فوریت‌های پزشکی و آمبولانس، یکی از الزامات برگزاری مسابقات لیگ برتری است، خاطرنشان کرد: در همین راستا شب گذشته 2 آمبولانس در کاسه ورزشگاه مستقر بود و یک آمبولانس هم بیرون بود؛ ناظر بازی شب گذشته با توجه به آنکه پای جان یک انسان وسط بود، اجازه داد آمبولانسی که روی نقطه کرنر با تمام تجهیزات پزشکی و تکنسین اورژانس ایستاده بود، به سمت جایگاه هواداران ملوان هدایت شود و تیم پزشکی ملوان هم آنجا حضور داشت و آن مرحوم به داخل آمبولانس مشایعت شد.

وی با تاکید بر اینکه در تکنسین آمبولانس تمام اقدامات لازم را برای احیا و نجات جان مرحوم خائفی انجام داد، گفت: آن مرحوم بلافاصله به بیمارستان شهید مطهری فولادشهر که حدودا 10 دقیقه با ورزشگاه فاصله دارد، انتقال داده شد و پزشکان بیمارستان‌ تلاش کردند تا آن مرحوم را نجات دهند اما متأسفانه این اتفاق ناگوار رخ داد.گزارشات بیمارستان‌ هم موید این نکته هست که آن مرحوم بیماری زمینه‌ای هم داشت.

" عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهد که پزشک ملوان با دست در حال احیای مرحوم خائفی است و از طرف دیگر خبرهای زیادی منتشر شده که آمبولانس ورزشگاه فاقد دستگاه احیا بوده، آیا این مسئله صحت دارد؟" طاهری در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرآنی گفت: طبق گزارش آمبولانس آن مرحوم با سابقه بیماری، دچار کاهش سطح هوشیاری و ایست قلبی_تنفسی شده بود؛ جایگاه هواداران ملوان پشت نیمکت این تیم بود و به همین دلیل پزشک ملوان قبل از آمبولانس به آن مرحوم رسیده بود. آمبولانس روی نقطه کرنر بود و نسبت به تیم پزشکی ملوان فاصله بیشتری داشت تا به جایگاه هواداران ملوان برسد.

وی افزود: باز هم می‌گویم آمبولانس همه تجهیزات لازم را داشت؛ آمبولانس از نوع گرید B، کددار و مورد تایید اورژانس بود و به همراه تکنسین همه تجهیزات لازم را داشت.

طاهری گفت: هواداران ملوان پشت نیمکت خودشان بودند و با سر و صدا درخواست کمک کردند و پزشک تیم زودتر به آن مرحوم رسیده بود؛ آمبولانس هم سمت نقطه کرنر بود؛ ما حتی آمبولانس بیرون را هم نیاوردیم و آمبولانس داخل خود ورزشگاه در اختیارشان گذاشتیم.

رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان در واکنش به اظهارات " مازیار زارع" درباره " رفعتی" گفت: همه ما انسان هستیم و جان انسان‌ها برای همه ارزشمند است؛ طبق قانون آمبولانس‌های داخل متعلق به تیم‌هاست و در چنین مواقعی باید از آمبولانس بیرون ورزشگاه استفاده کرد اما آقای رفعتی با مسئولیت خودش آمبولانس را در اختیار آن مرحوم قرار داد و بعید می‌دانم این حرف‌ها صحت داشته باشد.

انتهای پیام/170

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.