رستمی:روسای دانشگاه‌ها اجازه ندادند جریان علم متوقف شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صبح امروز در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در دانشگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: به وزیر علوم دکتر سیمایی صراف خوشامد می‌گوییم. در جلسه‌ای به آقای پزشکیان گفتم بعد از مرحوم حبیبی و مرحوم شریعتمداری علوم انسانی‌ها عنان وزارت علوم را در اختیار گرفتند و چه بسا برنامه‌های بهتری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به شرایط فعلی جهان افزود: در حال حاضر یک زندان دو میلیون نفری در مقابل چشم جهانیان قرار دارد که کودک کشی و نسل کشی در آن صورت می‌گیرد. لذا دنیا امروز در دست انسان‌های جاهل و ظالم است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در این ماه‌ها در غرب شاهد اعتراضات دانشگاهیان برای حداقل‌ها بودیم و دیدیم چطور با آنها برخورد شد. در آمریکا سه رئیس دانشگاه عزل شدند فقط برای اینکه چرا دانشجویان شما به نسل کشی اعتراض کردند، این واقعیت دنیاست.

رستمی با اشاره به سخنان عارف درباره تحقق نیافتن سند چشم انداز، گفت: درست است در برنامه هفتم توسعه مأموریت‌هایی داریم و از بخشی ماموریت‌ها عقب هستیم اما باید ببینم در چه شرایطی بودیم و دانشگاه‌های ما در چه شرایطی اقدامات و ماموریتهای خود را انجام دادند.

وی با اشاره به وضعیت منطقه تحریم‌ها و کرونا، خاطرنشان کرد: در این سال‌ها بخشی از امکانات و شرایط کشور، معطوف به حفظ کشور و منطقه از دست ظالمانی شد که به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بودند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: از برنامه علمی عقب هستیم و ظرفیت ما بالاتر از اینهاست اما مجاهدتهای زیادی هم در دانشگاه‌های ما در دو دهه گذشته اتفاق افتاده است. لذا نباید ناامید باشیم، دانشگاه‌های ما انصافا در دو دهه گذشته خوب عمل کردند و باید به آنها دست مریزاد گفت.

رستمی ادامه داد: برخی از روسای دانشگاههای در نشست حال حاضر، ابتدای فعالیتشان با کرونا و تعطیلی آموزش مواجه بودند.

وی تاکید کرد:  پس از آن با فتنه آمریکایی اسرائیلی رو به رو شدند. مسئله‌ای که کیان کشور را هدف قرار داده بود و جریان علمی کشور در برابر این حرکات ایستاد و همراهی خوب اساتید، دانشجویان و روسای دانشگاه‌ها اجازه نداد جریان علمی کشور در این دوران متوقف شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به روحیه حقیقت خواهی و حضور ارزش‌ها در دانشگاهها، اضافه کرد: امسال 200 هزار دانشگاهی در جشنواره قرآنی دانشگاهیان شرکت کردند. در برخی بخش‌های جشنواره شاهد 40 درصد رشد نسبت به دوره قبل بودیم.

رستمی گفت:  این واقعیت دانشگاهی ماست، خیلی‌ها به دنبال این هستند که از دانشگاه‌های ما تصویر غیرواقعی معرفی کنند اما اربعین و مراسم های دینی و مذهبی حقیقت دانشگاه‌ها را نشان می‌دهند. لذا این فرصت‌ها باید قدر دانسته شود.

وی با اشاره به اینکه آغاز سال تحصیلی جدید با شرایط خاص خودش است، گفت: برآمدن دولت وفاق که پس از شهادت ریاست جمهوری دولت سیزدهم اتفاق افتاد فرصتی برای همه دانشگاه‌هاست که بتوانیم جریان عمومی دانشگاه‌ها را به سمت اهداف کلان نظام اسلامی سوق دهیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: آغاز سال تحصیلی ملاحظات خود را دارد، فعال کردن شوراهای فرهنگی و ایجاد نشاط علمی و فرهنگی بسیار مهم است، مطالبه به سرانجام نرسیده مقام معظم رهبری که کرسی‌های آزاداندیشی است باید اجرایی شود که مطالبه دولتمردان عزیز ما هم هست.

رستمی اضافه کرد: چند سند مهم دانشگاهی داریم که راهگشای حرکت‌های دانشگاهی خواهد بود، عمل به اسناد مطالبه ریاست محترم جمهور از روسای دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.