گوترش: مخالف سیاست‌های تل‌آویو در کرانه باختری هستیم/واشنگتن اسرائیل را وادار به توقف جنگ کند

دبیرکل سازمان ملل با رد ادعاها علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) و نیز مخالفت با هرگونه الحاق به کرانه باختری، خواستار اتخاذ رویکرد قوی‌تری از سوی واشنگتن برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنگ علیه نوار غزه شد.

به گزارش خبرآنی، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت ادعاها علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) ساختگی و غیر قابل تحمل است. وی از واشنگتن خواست تا رویکرد قوی‌تری را برای مجبور کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنگ علیه نوار غزه اتخاذ کند.

گوترش در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خرسندی خود را نسبت به همه تلاش‌های صورت گرفته به منظور نجات آنروا و احیای اعتبار آن در سطح بین‌المللی و نیز ازسرگیری حمایت کشورها از آژانس بعد از تعلیق موقت آن ابراز کرد.

وی با اشاره به اینکه شورای امنیت در پایان دادن به شدیدترین درگیری‌ها در غزه، سودان و اوکراین ناکام مانده است، گفت آنروا ستون فقرات حمایت انسانی ملت غزه باقی می‌ماند.

گوترش از ایالات متحده آمریکا خواست تا رویکرد قوی‌تری را در قبال رژیم اسرائیل جهت تضمین پایان جنگ اتخاذ کند. وی بر لزوم اعمال فشار بر واشنگتن برای مجبور کردن تل‌آویو به توقف جنگ و جلوگیری از نابودی راه‌حل ۲ دولتی تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل نگرانی خود را نسبت به سیاست سیستماتیک بسیاری در کابینه رژیم اسرائیل برای از بین بردن راه‌حل ۲ دولتی از طریق شهرک‌سازی ابراز و تاکید کرد: ما باید قاطعانه با شهرک‌سازی، تسلط بر اراضی و هرگونه الحاق به کرانه باختری مخالفت کنیم.

وی گفت دیوان بین‌المللی دادگستری، غیر قانونی بودن اشغالگر اسرائیلی را تایید کرده اما «ما شاهد عدم کیفر آن و نقض مستمر منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی هستیم.»

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز اعتماد نسبت به دستگاه قضایی بین‌المللی عنوان داشت: جامعه بین‌المللی باید تلاش کند تا قطعنامه‌های دیوان بین‌المللی دادگستری از احترام برخوردار باشند.

وی همچنین از اقدام دادگاه‌های بین‌المللی حمایت کرد و گفت آنها روش صحیحی را برای مجازات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.