آمریکا در تکاپو برای آتش‌بس موقت در دریای سرخ به بهانه خارج کردن نفتکش «سونیون»

منابع سیاسی در پایتخت یمن از تقلای آمریکا برای آتش‌بس یک ماهه در دریای سرخ به منظور خارج کردن نفتکش یونانی «سونیون» خبر دادند.

به گزارش خبرآنی، منابع سیاسی در پایتخت یمن به الاخبار فاش کردند که «ایالات متحده، اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داد تا از طریق میانجیگری‌های عربی و بین‌المللی با صنعا ارتباط برقرار کرده و درخواست آتش‌بس موقت یک ماهه در دریای سرخ را با هدف یدک کشی  کشتی «سونیون» مطرح کند.

اما «انصارالله» تنها موافقت کرده همزمانی که عملیات نظامی ادامه دارد، کشتی یونانی بکسل شود و این مساله باعث خشم واشنگتن شده است.

این منابع با اشاره به اینکه شکست طرح آمریکایی‌ها باعث شد که طرف اروپایی اجازه دهد کشتی بدون دخالت در دریای سرخ بسوزد، در حالیکه این نفتکش در ۲۲ ماه گذشته منفجر شده است.

این منابع تاکید کردند که هدف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خارج کردن کشتی و نجات دریای سرخ از یک فاجعه بالقوه زیست محیطی نبوده است، بلکه تلاش برای تحمیل یک آتش‌بس نظامی ۳۰ روزه با قابلیت تمدید بوده است.

این در حالی است که جدیدترین عکس از کشتی سونیون در دریای سرخ حاکی از آن است که این نفتکش همچنان در آتش می‌سوزد.

قبلا نیز منابع یمین اعلام کردند آتش‌سوزی در نفتکش یونانی «سونیون» که با رژیم صهیونیستی مرتبط است، در حال گسترش بوده و خطر انفجار و غرق شدن این کشتی افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.