ثبت یک رکورد و سه انتصاب مهم در وزارت ارتباطات

با گذشت حدود یک ماه از آغاز به کار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم در هفته ای که گذشت تغییراتی در ساختار سازمان‌های زیرمجموعه آن رخ داد؛ بر این اساس رئیس و مدیر عامل دو مجموعه این وزارت ارتباطات با حکم سید ستار هاشمی منصوب شدند. 

به گزارش خبرآنی، هفته سوم شهریورماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبرثبت رکورد در تعداد مشترکین پهن‌باند ثابت کشور آغاز شد. رئیس سابق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این زمینه گفت: برای نخستین بار در تاریخ ارتباطات کشور، تعداد مشترکین پهن‌باند ثابت کشور رکورد زد و در سه ماه نخست ۱۴۰۳ به ۱۱,۱۰۵,۶۷۸ مشترک رسید.

وی افزود: امیدوارم با اجرای کامل طرح نهضت اتصال ارتباطات ثابت (بویژه ارتباطات مبتنی بر فیبرنوری)، که از امسال آغاز شد، شاهد رشد ملموس مشترکین پهن‌باند ثابت باشیم. 

در این هفته مجمع عمومی عادی صاحبان سهام سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور علی‌اصغر انصاری - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، محمد خوانساری - معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و اعضای مجمع، بازرس و حسابرس قانونی برگزار شد. محمد خوانساری- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این جلسه گفت: در سال ۱۳۹۹ در بخش GSB مجموع تراکنش‌ها حدود ۱.۵ میلیارد بود که این عدد درطول دولت شهید رییسی به ۲۰ میلیارد تراکنش رسیده است.  

لزوم هوشمندسازی ۲۰ درصد خدمات دولتی در هر سال

البته وی در رویداد "هم‌آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور" (پام تک) که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد؛ با اشاره به قانون دوام، مرکز ملی تبادل اطلاعات را یکی از زیرساخت های اجرایی شدن این قانون دانست و تأکید کرد: بر اساس قانون می بایست هر ساله حداقل ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌های دولتی به خدمات هوشمند آنها افزوده شود.

با نزدیک شدن به اواسط هفته تغییراتی هم در وزارت ارتباطات رخ داد چراکه وزیر ارتباطات در حکم های حمید فتاحی را به عنوان معاون وزیر، ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و قائم مقام وزیر در امور ارتباطات، بهزاد اکبری را به سمت معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و علیرضا عبداللهی‌نژاد، را به سمت رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت منصوب کرد.

فتاحی پیش تر معاون وزیر، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، اکبری همچنین عضویت در هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت و نیز هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران را در کارنامه سوابق مدیریتی و اجرایی خود دارد. 

مردم اولین ضررکنندگان نبود قانون در فضای مجازی عنوان خبر دیگری بود که در این هفته منتشر شد. رضا تقی پور - عضو شورای عالی فضای مجازی، تاکید کرد در نبود قانون و حکمرانی مناسب قطعا اولین ضرر کننده مردم خواهند بود و چون این مهم در واقع هم نقض حریم خصوصی افراد و هم نقض حاکمیت ملی است، مردم از حاکمیت انتظار دارند که از حقوق آنها دفاع کند، بنابراین تنظیم‌گری درست و مناسب کمترین اقدام مورد انتظار در این حوزه توسط حاکمان است. این در حالی است که فضای مجازی امروز بزرگتر، وسیع‌تر و عمیق‌تر از فضای واقعی در زندگی مردم شده است واگر تابع هیچ قانون، مقررات و چارچوبی نباشد، وضعیت وحشتناکی را رقم زده و آسیب‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

توزیع کارت‌های هوشمند سوخت با چه چالش‌هایی روبروست؟

با نزدیک شدن به پایان هفته محمد احمدی- معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست درباره فرآیند توزیع کارت‌های هوشمند سوخت در یک گفت و گوی رادیویی توضیح داد: رویه اجرایی موضوع محصولات حاوی کارت سوخت اشکالات سیستمی و فرآیندی متعددی از قبل داشته است. به طور مثال ارتباط ما با مجموعه شرکت پخش و پالایش و دستگاه‌های دیگری که در زمینه تولید کارت سوخت همکاری می‌کنند ارتباط سیستمی و وب سرویسی نیست؛ آدرس‌ها و نشانی‌ها دقیق نیستند و چالش‌های بسیاری از منظر تغییر نشانی‌های ناقص، نبود یک ارتباط سیستمی، عدم تحویل و تحول مشخص مرسولات و همینطور فرآیند فعال سازی کارت‌های سوخت که براساس چهار دقم پایانی کد ملی بوده، برای ما که در ارتباط مستقیم با مردم هستیم ایجاد کرده است.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با بیان اینکه خدمات این مجموعه نسبت به رویه گذشته تغییر می‌کند، تشریح کرد: همچنین مسئولیت دستگاه‌های تأثیرگذار هم تغییر می‌کند بنابراین ما قراردادی که با شرکت پخش و پالایش داشتیم برای تا پایان سال ۱۴۰۲ بوده و ما بیش از ۵ ماه است پیگیری‌های متعددی برای رفع مسائل سیستمی انجام دادیم و همزمان با پذیرفته این موضوع با شرایط قبل بدون قرار داد به شرکت پخش خدمت ارائه دهیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.