رایزنی‌ فشرده گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت توافق ملی 

یکی از رهبران مقاومت فلسطین از رایزنی‌های فشرده میان گروه‌های مقاومت فلسطین درباره تشکیل دولت توافق ملی براساس نتایج بیانیه پکن خبر داد.

به گزارش خبرآنی، این منبع ویژه به وبگاه خبری المیادین گفت در صورت تشکیل نشدن دولت توافق ملی، در چارچوب چنین دولتی، کمیته ویژه برای اداره نوار غزه تشکیل می‌شود.

گروه‌های فلسطینی در ماه ژوئیه در پایان نشست گفت‌وگوی ملی که در پکن برگزار شد، بیانیه‌ پکن را برای پایان دادن به دودستگی و تشکیل دولت توافق ملی و تقویت اتحاد ملی فلسطین امضا کردند.

در این بیانیه که با حضور ۱۴ گروه فلسطینی صادر شد، بر لزوم تحقق وحدت ملی جامع تاکید شده که همه گروه‌ها را در چارچوب سازمان آزادی‌بخش فلسطین و تشکیل دولت توافق ملی موقت شامل می‌شود.

این گروه‌ها که بیانیه پکن را امضا کردند، اعلام کردند در این نشست در پکن روی تعهد به تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و تضمین حق بازگشت توافق شده است.

در این بیانیه تاکید شده است که دولت توافق ملی موقت با توافق گروه‌های فلسطینی تشکیل شود تا اختیارات خود را در سراسر فلسطین انجام دهد به گونه‌ای که روی اتحاد کرانه باختری، قدس و نوار غزه تاکید کند، همه نهادهای فلسطینی را یکپارچه سازد، به بازسازی نوار غزه اقدام و مقدمات برگزاری انتخابات سراسری با نظارت کمیته مرکزی انتخابات را در سریع‌ترین زمان ممکن و براساس قانون انتخابات فراهم کند.

اخیرا جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اداره غزه، موضوع داخلی فلسطین است که براساس چشم‌انداز مورد توافق فلسطین، روی آن توافق می‌شود.

در این بیانیه آمده است که جنبش حماس از گفت‌وگوی ملی جامع با همه گروه‌های فلسطینی برای توافق بر سر چشم‌انداز ملی جهت مقابله با تبعات مرحله آتی و متحد کردن عرصه ملی استقبال می‌کند.


انتهای پیام 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.