المقداد: دمشق به خوبی از اهتمام مصر به وحدت و ثبات سوریه آگاه است

وزیر خارجه سوریه بر اعتماد دمشق به اقدامات مصر تاکید و تصریح کرد این اقدامات تنها به نفع یکپارچگی و ثبات سوریه خواهد بود.

به گزارش خبرآنی، «فیصل المقداد»، وزیر خارجه سوریه در جمع خبرنگاران در قاهره اعلام کرد دمشق به خوبی از اهتمام و تلاش مصر درباره امنیت، وحدت و ثبات سوریه آگاه است و کانال‌های ارتباطی میان ۲ کشور در بالاترین سطح خود در این چارچوب ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، وی در دیدار با خبرنگاران مصری درباره شرایطی که سوریه در مقابله با تروریسم و افراطگرایی از جمله مقابله با گروه اخوان المسلمین سپری کرده است، سخن گفت و پیروزی‌ای که مصر و ارتش این کشور در مقابل گروه‌های تروریستی و افراطی به آن دست یافته‌اند را ستود.

وزیر خارجه سوریه درباره توسعه بازگشت روابط میان ۲ کشور به سطوح عادی آن، تاکید کرد دیدار عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جده شاهد توافق و اشتیاق میان سران ۲ کشور در خصوص توسعه روابط ۲ کشور و اقدام برای توسعه و رشد آن به افق‌های گسترده‌تر بوده و ارتباط میان مصر و سوریه ادامه دار است.

به نقل از میدل ایست نیوز، المقداد به توافق با مصر در اغلب مسائل از جمله پرونده مربوط به ضرورت خالی شدن منطقه از سلاح هسته‌ای اشاره کرد.

المقداد بر عمق و استحکام روابط مصر و سوریه از لحاظ تاریخی و عبور از مراحل اخیر که شاهد چالش‌های بزرگ و دگرگونی‌ها و تغییرات در منطقه عربی بوده تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت موفقیت مصر در مقابله با طرح‌هایی که نه تنها کشور مصر بلکه جهان عرب را هدف قرار داده است، تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه به جزئیات دقیقی که کشورش تجربه کرده است اشاره کرد و گفت آنچه در سال ۲۰۱۱ رخ داده، هدف قرار دادن سیستم امنیت ملی عربی در راستای تحقق جاه طلبی‌های رژیم صهیونیستی بوده که در پشت تمامی این تلاش‌ها قرار داشته که اکنون پس از وضعیت کنونی در اراضی فلسطین و نوار غزه به ویژه نسل کشی و تلاش‌ها برای تسلط بر شهروندان عربی در همه مکان‌ها برای همگان روشن شده و آنچه جای تعجب دارد این است که این موضوع در رسانه‌های غربی نادیده گرفته می‌شود.

المقداد در ادامه گفت در برخی از موارد خطر نزدیک و چند متر دورتر از مقر وزارت خارجه سوریه بود. ما از پنجره‌های دفتر خود درگیری میان گروه‌های تروریستی و نگهبانان وزارتخانه را مشاهده می‌کردیم و نمی‌دانستیم در راه بازگشت به خانه‌هایمان با چه چیزی مواجه خواهیم شد اما اطمینان داشتیم این وقایع به پایان و اراده دولت سوریه به پیروزی خواهد رسید.

وی افزود با وجود شدت خشونت و کشتاری که این گروه‌های تروریستی اقدام به آن کردند، غرب مدعی بوده آنچه در سوریه رخ می‌دهد، تظاهرات مسالمت آمیز است.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد گروه اخوان المسلمین، که در برخی کشورهای عربی در ضمن گروه‌های تروریستی قرار گرفته است، برای به دست گرفتن قدرت، کشتار مستقیم و استفاده از زور و خشونت مسلحانه در سوریه را اتخاذ کرد.

المقداد در ادامه گفت برخی از نیروهای غربی به حمایت از گروه‌های تروریستی و در راس آن سازمان تروریستی داعش پرداختند که به عنوان نیرویی در چارچوب طرح جامع کنترل منطقه ایجاد شده بود.

وی گفت که در زمان سخنرانی «هاکان فیدان»، وزیر خارجه ترکیه در جلسه افتتاحیه صد و شصت و دومین دور از نشست وزرای خارجه کشورهای عربی سالن اجتماعات بزرگ اتحادیه عرب را ترک کرد تا مخالفت سوریه با اقدامات ترکیه را بیان کند و این موضع به طور رسمی به اتحادیه عرب ابلاغ شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.