ضرورت توسعه روابط در حوزه خدمات مهندسی و پزشکی با کشور عمان

خبرآنی/خوزستان استاندار خوزستان بر ضرورت برقراری ارتباطات در زمینه‌های مختلف به ویژه خدمات مهندسی، نرم افزار و پزشکی با کشور عمان تاکید کرد.

علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز ۲۱ شهریورماه در پایان نشست با هیات تجاری کشور عمان اظهار کرد: امروز جلسه مشترک اتاق‌های بازرگانی ایران و یکی از استان‌های کشور عمان برگزار شد. هیات عمانی در این چهار روز حضور خود در خوزستان، بازدیدی از شهرهای مختلف به ویژه خرمشهر، آبادان و اهواز داشتند و از کارخانه‌ها، مناطق آزاد، بنادر و... بازدید کردند.

وی افزود: توافق خوبی در شهرک صنعتی خرمشهر انجام شد و در بخش فولاد و گردشگری گفت و گوهایی صورت گرفته است.

حسینی محراب ادامه داد: خوشبختانه دو کشور ایران و عمان رابطه خوب سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارند و از دیر زمان در عمان حضور داشتیم. این ارتباطات باید در زمینه‌های مختلف به ویژه خدمات مهندسی، نرم‌افزار و پزشکی باید رونق بگیرد.

وی یادآور شد: توافق نامه خوبی میان اتاق بازرگانی ایران و عمان منعقد شد که امیدواریم این مسیر منجر به صادرات بیشتر محصولات استان به عمان شود. سال قبل صادرات ۶ میلیارد دلار بود که امسال به بیش از ۷ میلیارد دلار خواهد رسید. طبیعتاً این موضوع در چرخه اشتغال و درآمد مردم نقش بسزایی خواهد داشت.

استاندار خوزستان با اشاره به ارتباط استان با استان‌های مختلف عراق گفت: امیدواریم جریانی در استان راه بیفتد تا بازرگانان کشورهای دیگر به راحتی در نمایشگاه‌های ما حضور پیدا کنند و ما نیز در کشور عمان نمایشگاه دائمی ایجاد کنیم بنا شد این کار حتماً انجام شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.