میراحمدی: اربعین 1403 بی‌نظیر بود/ مشکل اتوبوس باید حل شود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین حسینی در حاشیه جلسه امروز این ستاد بیان کرد: جلسه امروز ستاد اربعین به‌دستور وزیر کشور تشکیل و نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانیم راهکارهای غلبه بر مشکلات را طراحی و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی افزود: طبق گزارشات‌های دستگاه‌های نظارتی و مردمی، بازدیدهای داخل کشور و عراق، جمع‌بندیِ جلسه این بود که اربعین 1403 نسبت به اربعین‌های 10 سال از جهت رضایتمندی زائرین گذشته بی‌نظیر بود.

رئیس ستاد اربعین در ادامه‌ی سخنان خود اظهار داشت: تأمین ارز مورد نیاز زوار و موکب‌داران به‌خوبی صورت گرفت و نظارت خوبی بر بلیط‌ها شد؛ امسال مثل سال‌های گذشته شاهد بازار سیاه برای بلیط نبودیم و با یکی-دو مورد تخلف هم برخورد شد.

میراحمدی عنوان کرد: ما از زائران عزیز درخواست داشتیم که از خودروهای شخصی‌شان برای عزیمت به مرز استفاده کنند و الحمدلله آمار استفاده از خودروی شخصی 72 درصد بود به‌همین جهت هم از این عزیزان قدردانی می‌کنیم. هم‌چنین مشکلی از جهت تأمین پارکینگ‌ها نداشتیم و ظرفیت بیش از 500 هزار خودرو در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه وضعیت بیمه در اربعین امسال مناسب بود و اکثریت زوار خودشان را بیمه کرده بودند، به مشکلات اربعین امسال پرداخت و گفت: از نقاط ضعف امسال ما کمبود شدید ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی بود. دولت سیزدهم یک‌سال قبل مصوب کرد 2000 دستگاه اتوبوس توسط بخش خصوصی وارد کشور شود و تسهیلات لازم نیز برای تسریع واردات ایجاد شد ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاد و برخی اتوبوس‌های قسمت‌های بخش خصوصی یک‌سال زیر آفتاب ماند و مصوب کردیم بخش مربوطه ورود کند. امیدواریم تا اربعین سال آینده مشکل حمل و نقل عمومی زائران برطرف شود.

رئیس ستاد اربعین اظهار داشت: امسال نیز مشکلات اتباع خارجی که از کشور ما گذر کرده و به عراق می‌رفتند، کاهش داشت. صدور سند خادم داخل کشور برای این اتباع دیرهنگام صورت گرفت و امیدواریم سال آینده این مسائل هم حل شود.

میراحمدی درباره عبور زائران پاکستانی از کشورمان برای عزیمت به عراق خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تعداد این زائران حدود 70 هزار نفر است و اینان باید از شرق کشور ما به سمت مرزهای غربی بروند، ناوگان حمل و نقل ما این توان را ندارد. استفاده از ناوگان حمل و نقل زائران پاکستانی برای انتقال زائران این کشور در کشور ما، تجربه‌ی خوبی بود و برخی تصادفات هم طبیعی است و مقامات این کشور هم اعلام کردند که علت برخی تصادفات‌شان آشنا نبودن به مسیرها، نقص فنی و عبور از مسیرهای غیراصلی بوده است.

وی عنوان کرد: باید از همکاری‌های ارزشمند دولت عراق تشکر ویژه داشته باشیم؛ بی‌نظیرترین همکاری بین ایران و عراق برای مدیریت اربعین امسال رقم خورد و هم‌چنین از ملت عراق نیز باید تشکر کنیم که نهایت خدمت گزاری به زائرین را انجام دادند.

رئیس ستاد اربعین بیان کرد: بیش از 3 میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال شرکت کردند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.