تفاهم‌نامه خواهرخواندگی خوزستان و استان شمال شرقی عمان به زودی منعقد می‌شود

خبرآنی/خوزستان رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: پیشنهاد خواهرخواندگی خوزستان و استان شمال شرقی کشور عمان پذیرفته شده و به زودی این تفاهم‌نامه در اهواز منعقد خواهد شد.

محمد جواد امانی شامگاه سه‌شنبه ۲۰ شهریور در اولین همایش جامع رهیافت همکاری بین‌المللی اقتصادی ایران و عمان در اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: به زودی تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین شهردار مرکز استان شمال الشرقیه کشور عمان و شهردار اهواز منعقد خواهد شد.

وی گفت: این مهم فرصتی برای افزایش مبادلات تجاری و فرهنگی هر چه بیشتر بین خوزستان و کشور عمان خواهد بود.

امانی ادامه داد: پیشنهادهایی به هیات تجاری کشور عمان در راستای افزایش مبادلات تجاری بین ۲ منطقه ارائه شده که شامل برگزاری سالانه ۲ همایش سرمایه‌گذاری مشترک، برگزاری نشست با بانوان کارآفرین ۲ منطقه و بازدید سالانه از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان و کشور عمان است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: خوزستان از جذب سرمایه‌گذار کشور عمان برای توسعه و فعالیت در حوزه صنایع پایین‌دستی استقبال و حمایت می‌کند.

پیش بینی افزایش سه برابری صادرات از خوزستان به عمان

در ادامه این همایش شهلا عموری نایب رییس اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: سال گذشته ۲۰۷ هزار و ۱۴۵ تن کالا به ارزش ۵۰ میلیون دلار از خوزستان به کشور عمان صادر شد.  

وی افزود: در پنج ماهه امسال ۲۹۹ هزار و ۴۳۳ تن به ارزش ۷۸ میلیون دلار از خوزستان به کشور عمان صادر شد که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال صادرات به این کشور نسبت به سال گذشته تا سه برابر افزایش یابد.

عموری عنوان کرد: برای افزایش و تسهیل مبادلات تجاری خوزستان با کشور عمان لازم است که پرواز مستقیمی از اهواز و یا استان به کشور عمان راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: طبق گفته اعضای هیات تجاری عمان، جنگ در غزه باعث شده تا این کشور محصولات کشور آمریکا را خریداری نکند و سرمایه‌گذاران خوزستان و ایران می‌توانند از این فرصت برای فعالیت در بازار این کشور استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.