آخرین تحولات کرانه باختری؛ شهادت ۵ فلسطینی و منع آمد و شد در طوباس

ارتش رژیم صهیونیستی برای چهاردهمین روز متوالی به حملات خود به مناطق کرانه باختری و قتل و موج بازداشت فلسطینی‌ها در این منطقه ادامه‌ می‌دهد و منابع رسانه‌ای از شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰ فلسطینی در تازه‌ترین جنایات این رژیم خبر دادند.

به گزارش خبرآنی، هلال احمر فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد که در جریان بمباران اطراف مسجد «التوحید» در شهر «طوباس» در کرانه باختری، دست‌کم پنج فلسطینی به شهادت رسیدند.

در همین راستا، شبکه الجزیره گزارش داد که اشغالگران در طوباس منع آمد و شد اعلام کرده‌اند.

«احمد اسعد» استاندار طوباس نیز در این باره اعلام کرد: نیروهای اشغالگر جاده مقابل بیمارستان ترکیه را مسدود کردند و از آمد و شد در شهر جلوگیری می‌کنند.

محل شهادت پنج فلسطینی در طوباس

همزمان منابع محلی در طولکرم نیز اعلام کردند که اشغالگران که بعد از ظهر سه‌شنبه به شهر یورش برده بودند، همچنان به تجاوزات خود علیه اردوگاه این شهر ادامه می‌دهند.

طبق گفته این منابع، نیروهای رژیم اشغالگر در حال انجام تحقیقات میدانی در منازل اردوگاه طولکرم هستند.

در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی نفوذ نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی به مرکز شهر طولکرم و اعزام نیروهای کمکی ارتش برای محاصره اردوگاه‌های طولکرم و نور شمس، بر اثر اصابت گلوله‌های نیروهای اشغالگر، ۲ نفر شهید و ۱۰ نفر زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین نیز از بازداشت پنج نفر از کادر خود در طولکرم توسط صهیونیست‌ها خبر داد و اعلام کرد که ارتباط با آنها قطع شده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین از محاصره بیمارستان‌های شهر طولکرم توسط اشغالگران خبر داد.

آخرین تحولات کرانه باختری؛ شهادت ۵ فلسطینی و منع آمد و شد در طوباس
آثار ویرانی‌های ناشی از حملات اشغالگران به اردوگاه نور شمس در طولکرم

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به شهرها و شهرک‌های دیگر کرانه باختری و به ویژه «نابلس» و «الخلیل» یورش برد.

در جنوب کرانه باختری نیز نیروهای ارتش اشغالگر به شهرک «دورا» در غرب الخلیل یورش بردند. شاهدان عینی به خبرگزاری آناتولی گفتند که سربازان اشغالگر در کوچه‌های شهر مستقر شدند و صاحبان مغازه‌ها را مجبور کردند آنها را ببندند و شهروندان در خانه‌های خود بمانند. آنها همچنین در طول گشت زنی خود در خیابان‌های شهرک گلوله‌های واقعی شلیک کردند.

در همین راستا، منابع خبری فلسطین اعلام کردند که اشغالگران چند فلسطینی را در الخلیل بازداشت کردند.

منابع محلی نیز به خبرگزاری فلسطینی «وفا» گفتند که نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر نابلس هجوم آورده و در چندین محله و به ویژه محله قدیمی مستقر شدند.

خبرنگار وفا نیز گزارش داد که سربازان رژیم اشغالگر به تعدادی خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان‌ها به ویژه خیابان «المدارس» تیراندازی کردند و به آنها خسارت وارد کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه به ۲ شهر فلسطینی در شمال و جنوب کرانه باختری یورش برد و همچنین بمب‌های گاز اشک‌آور را در داخل و اطراف زمین فوتبال که در آن کودکان در نزدیکی شهر نابلس حضور داشتند، پرتاب کرد.

شاهدان عینی به آناتولی گزارش دادند که سربازان پیاده نظام اسرائیل به شهرک «مادما» در جنوب غربی شهر نابلس (شمال) یورش بردند و گلوله‌های واقعی و بمب‌های گاز اشک آور شلیک کردند.

آنها افزودند: سربازان اشغالگر یک بمب گازی را در داخل زمین فوتبال مادما و سه بمب دیگر را در مجاورت آن شلیک کردند.

آنها خاطرنشان کردند که پنج کودک در داخل زمین فوتبال مورد هدف ارتش قرار گرفتند که به همراه خانواده خود در تمرین باشگاه محلی حضور داشتند که منجر به حالت خفگی آنها شد، در حالی که در زمین مداوا شدند.

فعالان فلسطینی عکس‌ها و کلیپ‌هایی پخش کردند که دود سفید در زمین فوتبال قدیمی و تلاش مردی برای کمک به کودکی که بر اثر بمب‌های گازی از سرفه رنج می‌برد را نشان می‌داد.

به گفته همین منبع، درگیری‌هایی نیز رخ داد که طی آن فلسطینی‌ها از سنگ استفاده کردند، در حالی که سربازان قبل از خروج از شهر با گلوله‌های واقعی و لاستیکی و بمب‌های گاز پاسخ دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۸ اوت (چهارشنبه هفتم شهریور) حملات نظامی خود را در شمال کرانه باختری آغاز کرد که بزرگترین عملیات از سال ۲۰۰۲ تاکنون بوده است و شهرهای جنین و اردوگاه آن، طولکرم و ۲ اردوگاه آن، شهر طوباس و اردوگاه الفارعه را هدف قرار داد.

از ۲۸ اوت تاکنون، ارتش رژیم صهیونیستی به طور مکرر به استان‌های مختلف کرانه باختری حمله و عقب‌نشینی کرده و طی آن اقدام به کشتار و بازداشت فلسطینی‌ها کرده است.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت فلسطین بدون احتساب شهدای جدید، این حملات نظامی ۳۹ شهید ازجمله هشت کودک و ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت. همچنین بر اساس اظهارات مقامات محلی در کرانه باختری، خسارت قابل توجهی به زیرساخت‌ها و منازل وارد شده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرده است که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۶۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و پنج هزار و ۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.