سازمان ملل: اسرائیل باید اقداماتی برای حمایت از امدادگران اتخاذ کند

سازمان ملل بر لزوم اتخاذ اقداماتی از سوی رژیم صهیونیستی برای حمایت از امدادگران تأکید کرد.

به گزارش خبرآنی، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل تأکید کرد: اسرائیل با تهدید سلاح یک کاروان سازمان ملل شامل ۱۲ نفر را که قصد رفتن به مناطقی از غزه برای واکسیناسیون کودکان علیه فلج اطفال را داشتند توقیف کرد و خسارت‌هایی به خودروهای آن‌ها وارد کرد. بعد از اینکه نیروهای اسرائیلی دو تن از کارمندان را برای بازجویی بردند تنش بین آن‌ها بالا گرفت. سربازان اسرائیلی سلاح‌هایشان را به سمت کارمندان سازمان ملل نشانه رفتند.

طبق گزارش الجزیره، وی گفت: تانک‌ها و بولدوزرهای ارتش اسرائیل خودروهای سازمان ملل را با وجود پرسنل سازمان ملل به جلو و عقب می‌راندند. یک بولدوزر اسرائیلی روی خودروهای سازمان ملل زباله ریخت و سربازان، کارکنان سازمان ملل را تهدید کردند.

دوجاریک گفت: کاروان سازمان ملل پس از حدود ۷.۵ ساعت انتظار قبل از تکمیل ماموریت خود مجبور به بازگشت شد. سازمان ملل به خاطر این حادثه به اسرائیل اعتراض کرده است.

وی با بیان اینکه این حادثه جان کارکنان سازمان ملل را به خطر انداخته است، بر لزوم اتخاذ اقداماتی از سوی رژیم صهیونیستی برای حفاظت از امدادگران تاکید کرد.

دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نیروهایش خودروهای وابسته به سازمان ملل را در شمال نوار غزه توقیف کردند. آن‌ها مدعی شدند داده‌های اطلاعاتی حاکی از وجود مظنونان فلسطینی در داخل این خودروها است.

روند واکسیناسیون کودکان غزه علیه فلج اطفال از اول سپتامبر آغاز شد.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از هفت اکتبر آغاز شده است، ۱۳۶ هزار شهید و مجروح برجای گذاشته است.

همچنین «تور وینسلند» هماهنگ کننده روند صلح خاورمیانه سه‌شنبه اعلام کرد هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و باید قتل غیرنظامیان و جنگ هولناک رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پایان یابد.

وی در واکنش به کشتار فلسطینی‌ها توسط ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه المواصی در خان یونس گفت: ما به شدت حملات هوایی کشنده اسرائیل به منطقه مسکونی در خان یونس که اسرائیل خودش آن را منطقه انسانی نامیده است، محکوم می‌کنیم. درحالی که ارتش اسرائیل می‌گوید افراد مسلحی از حماس را هدف قرار داده که در مرکز فرماندهی و کنترل در داخل این منطقه انسانی فعالیت می‌کردند، من تأکید می‌کنم باید به قوانین بشردوستانه بین المللی از جمله اصول تمایز و تناسب و احتیاط در حمله در تمام زمان‌ها احترام گذاشت.

وی تأکید کرد: به هیچ وجه نباید از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرد. این اقدامات نشان می‌دهد هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد. من از تمام طرف‌ها می‌خواهم فورا به توافقی برای آزادی اسرا و آتش‌بس دست یابند.

وینسلند گفت: باید یک روند سیاسی وجود داشته باشند که کلیات راهکار سیاسی را مشخص کند و اقدامات ملموسی برای پایان اشغال و اجرای راهکار تشکیل دو دولت اتخاذ شود. سازمان ملل از تمام تلاش‌ها برای تحقق این هدف حمایت می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه چادرهای آوارگان در منطقه المواصی در خان یونس را هدف قرار داد که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.