انتقال آب ارس به تبریز در اولویت کاری وزارت نیرو قرار می‌گیرد

خبرآنی/آذربایجان شرقی وزیر نیرو گفت: انتقال آب ارس به تبریز در اولویت کاری وزارت نیرو قرار دارد و اقدامات لازم جهت رفع موانع و ادامه عملیات اجرایی پروژه در سال‌جاری انجام می‌گیرد.

عباس علی‌آبادی در جلسه‌ای با رئیس سازمان و تعدادی از نمایندگان استان بر تسریع انجام کار و صدور مجوزهای لازم جهت تکمیل پروژه انتقال آب ارس به تبریز تاکید کرد.

در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در مسیر انتقال آب رود ارس به تبریز بیش از ۲,۵ میلیون نفر جمعیت در شهرهای جلفا، هادی شهر، مرند، صوفیان و سایر شهرهای شهرستان شبستر و روستاهای اطراف قرار دارند.

حیدر فتح‌زاده خاطرنشان کرد: فاز اول طرح انتقال آب ارس به تبریز شامل حدود ۴۰ کیلومتر از خط انتقال با کلیه تاسیسات اجرا شده است.

وی افزود: کلنگ‌زنی فاز دوم پروژه نیز در دی‌ماه ۱۴۰۱ انجام و عملیات اجرایی آن با وجود محدودیت‌های مالی و با تکیه بر توان داخلی استان انجام گرفت.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، در این جلسه مقرر شد انتقال آب رود ارس به تبریز در اولویت وزارت نیرو قرار گرفته و اقدامات قانونی برای اخذ مجوزهای لازم از هیات دولت در حداقل زمان ممکن انجام گیرد و منابع مالی مورد نیاز آن نیز تامین شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.