رام‌الله: جنایت‌های اسرائیل و حمایت آمریکا، منطقه را در معرض خطر قرار داده است

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و حمایت آمریکا از آن، منطقه را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش خبرآنی، نبیل ابوردینه، سخنگوی رسمی ریاست‌ تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ادامه جنگ نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین، کشتارهای روزانه علیه آنها و حمایت آمریکا از این رژیم، منطقه را در معرض خطر قرار داده است.

طبق گزارش خبرگزاری وفا، وی افزود: مسئولیت کشتار خونین امروز اشغالگران علیه غیرنظامیان آواره در منطقه المواصی در غرب خان یونس که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن از شهروندان شد و تداوم یورش به شهرها، اردوگاه‌ها و روستاها در کرانه باختری و تخریب زیرساخت‌ها، قبل از اینکه برعهده رژیم اشغالگر باشد برعهده دولت آمریکا است.

ابوردینه گفت: اگر این حمایت بی‌سابقه سیاسی، نظامی و مالی آمریکا نبود، رهبران رژیم اشغالگر جرأت ارتکاب چنین جنایاتی را نداشتند و نمی‌توانستند تمام قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و قوانین بین‌المللی را با کشتار کودکان، زنان و سالمندان زیر پا بگذارند بدون اینکه مجازات شوند.

وی ادامه داد: زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل و دولت آمریکا متوجه شوند که به خاطر سیاست‌های آن‌ها که مغایر با اراده بین‌المللی و مشروعیت بین‌المللی است، کل منطقه در آستانه انفجار کامل قرار دارد. دولت آمریکا باید از حمایت کورکورانه خود از رژیم اشغالگر قبل از اینکه زمان از دست برود، دست بردارد.

ابوردینه تاکید کرد: این جنایات خونین امنیت و ثبات را برای کسی به ارمغان نمی‌آورد، بلکه بر پایداری و پایبندی ملت فلسطین به سرزمین خود و آرمان‌هایش برای رسیدن به آزادی و استقلال می‌افزاید. جامعه جهانی نباید اجازه دهد که این کشتارها و این وضعیت که منطقه را تا آستانه جنگی بی پایان پیش برده است ادامه یابد.

وزارت خارجه فلسطین نیز کشتار منطقه المواصی در خان یونس را محکوم کرد و آن را انعکاس شکست بین‌المللی در توقف جنگ نسل کشی و کوچاندن ملت فلسطین دانست.

ارتش رژیم اشغالگر امروز (سه‌شنبه)‌ با هدف قرار دادن چادرهای آوارگان در منطقه «المواصی» در خان یونس در جنوب نوار غزه دست به کشتار جدیدی زد.

سازمان دفاع مدنی نوار غزه با بیان اینکه تیم‌های این سازمان تا بدین لحظه ۴۰ شهید و بیش از ۶۰ مجروح یافته‌اند، تاکید کرد که عملیات یافتن و بیرون کشیدن پیکرهای شهدا همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که تقریبا تمام جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه بیش از یک بار مجبور به کوچ شده‌اند و برخی از آنها تا ۱۰ بار مجبور به گریختن از محل حملات شده و تن به آوارگی داده‌اند.

انتهای پیام  

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.