دلیل ماسه‌پاشی در چمن ورزشگاه قایقران انزلی

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، چمن ورزشگاه شادروان سیروس قایقران در دیدار ملوان - چادرملو اردکان در هفته سوم لیگ برتر اوضاع بدی داشت و بازیکنان برای حفظ تعادل خود کار بسیار دشواری داشتند. 

بعد از پایان هفته سوم و با توجه به اینکه بازی بعدی خانگی ملوان در روز 30 شهریور ماه برگزار می‌شود فرصت 28 روزه‌ای پیش آمد تا چمن ورزشگاه شادروان قایقران بهینه‌سازی و اصلاح شود. طبق اعلام سرپرست تیم فوتبال ملوان یک گروه متخصص از سوی اداره کل ورزش و جوان استان گیلان معرفی شدند تا اصلاح وضعیت چمن را پیگیری کنند.

بررسی‌های خبرآنی نشان می‌دهد همزمان با عملیات کاشت بذر، ماسه‌پاشی هم در چمن ورزشگاه پیر بندرانزلی انجام شده است.

در همین رابطه مجید ستوده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان انزلی  در گفت‌وگو با خبرآنی، اظهار داشت: در حال حاضر عملیات بذرپاشی ورزشگاه شادروان سیروس قایقران انجام می‌شود. بذرهای فعلی سردسیر هستند و تا شروع فصل گرما بدون مشکل از آنها می‌توان استفاده کرد، اما بعد از شروع فصل گرما باید دوباره بذر گرمسیر کاشته شود. 

«با توجه به اینکه ایران جزو کشورهای چهار فصل است آیا راهکار بهتری وجود ندارد که مجبور به کاشت بذرهای سردسیر و گرمسیر نشویم.»‌، وی در پاسخ به این پرسش تصریح کرد: برای نمونه در کیش از چمن هیبریدی استفاده شده است، به این شکل که از الیاف مصنوعی در کنار چمن استفاده می‌شود. با این اوصاف وقتی کمی چمن ضعیف‌تر می‌شود، بخش الیاف کمک می‌کند. استفاده از چمن هیبریدی به مراتب هزینه بالاتری نیاز دارد.

وی یادآور شد: از آنجایی که معمولاً تیم‌های فوتبال در کشور دارای ورزشگاه نیستند این امور توسط اداره ورزش و جوانان یا شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور انجام می‌شود. طبق قانون برای عملیات عمرانی باید پیمانکار تعیین و تا بودجه اختصاص داده شود، ممکن است کار بازسازی کمی زمان‌بر باشد. در حالی که مثلاً الان فصل بودجه نیست و این کار را سخت می‌کند. ما برای بازسازی چمن ورزشگاه شادروان قایقران از ارتباطاتی که داشتیم استفاده کردیم تا مشکل حل شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان انزلی در پاسخ به این سؤال که چرا همزمان با عملیات بذرپاشی ورزشگاه شادروان قایقران، عملیات ماسه‌پاشی انجام می‌شود، گفت: زمین شمال به شکل ماسه است. بنابراین وقتی ما قصد داریم عملیات بذرپاشی انجام بدهیم ابتدا باید ماسه‌پاشی روی زمین ریخته شود. در مرحله دوم بذرپاشی صورت می‌گیرد و در نهایت و مرحله سوم یک لایه نازک ماسه هم روی زمین ریخته می‌شود.

یکی از فعالان حوزه چمن در پاسخ به سؤال خبرآنی اظهار داشت: در ورزشگاه‌های بزرگ دنیا استفاده از ماسه مسئله مرسومی است. این لایه‌های ماسه برای زیرسازی استفاده می‌شود، چرا که چمن دچار مشکل نخواهد شد، آب به راحتی در آن نفوذ می‌کند، شوره و آهک ندارد و از نظر ضدعفونی بودن برای چمن بسیار درست است.

وی افزود: تنها چمن هیبریدی کشور به دلیل اینکه از شرکت متخصصی تهیه نشده، دچار مشکل است. این شرکت اگر متخصص است چرا در کشور خودش ورزشگاه زیرنظرش دچار مشکل است؟ ایتالیا و آلمان بهترین شرکت‌های دارای چمن را دارند. آن وقت یکی از مناطق آزاد ما از کشور ترکیه، برای چمن هیبریدی استفاده کرده است! بهترین چمن هیبریدی ایمپلنت روز دنیا، نهایتاً 50 میلیارد هزینه دارد، اما در کشور ما یکسری اصرار به استفاده از چمن رول دارند!

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.