رژیم صهیونیستی کاروان حامل دارو و واکسن فلج اطفال را توقیف کرد

ارتش رژیم صهیونیستی به توقیف یک خودروی حامل دارو و واکسن‌های فلج اطفال به شمال غزه اقرار کرده و مدیریت بیمارستان‌های «اندونزی» و «کمال عدوان» در شمال نوار غزه اعلام کردند که این اقدام صهیونیست‌ها جان بیماران به‌ویژه کودکان را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد.

به گزارش خبرآنی، ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد یک خودروی حامل دارو و واکسن‌های فلج اطفال را که بخشی از کاروان امدادرسانی سازمان ملل بود، در حین عبور از «محور نتزاریم» که شمال و جنوب غزه را از یکدیگر جدا می‌کند، توقیف کرده است.

براساس گزارش وبگاه عربی ۲۱، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که پس از دریافت اطلاعاتی مبنی‌ بر حضور ۲ فلسطینی «مظنون» در میان کاروان خودروهای کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در شمال نوار غزه، کاروان سازمان ملل را توقیف کرده است.

رژیم صهیونیستی کاروان حامل دارو و واکسن فلج اطفال را توقیف کرد

در همین راستا، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «چندی پیش گزارشی از حضور ۲ مظنون فلسطینی در داخل خودروی متعلق به سازمان ملل منتشر شد که درمیان کاروان کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه در حال حرکت بودند. نیروهای ارتش این کاروان را توقیف کرده و اقدام به بازرسی آن کردند.»

در همین راستا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم خودرویی را در میان کاروان امدادی سازمان ملل در محور نتزاریم به ظن ۲ نفر توقیف کرد و درخصوص آنها تحقیق خواهد شد.

رژیم صهیونیستی کاروان حامل دارو و واکسن فلج اطفال را توقیف کرد

در همین رابطه، «منیر البرش»، مدیرکل وزارت بهداشت غزه نیز تاکید کرد نظامیان اشغالگر مانع ورود کاروان حامل دارو و واکسن فلج اطفال به شمال نوار غزه شدند.

وی در ادامه تاکید کرد ممانعت اشغالگران از ورود کاروان حامل سوخت، دارو و واکسن فلج اطفال مانع از تکمیل کمپین واکسیناسیون در شمال غزه می‌شود.

البرش ادامه داد: یک تراژدی بزرگ و شرم‌آور واقعی توسط اشغالگران در جریان ورود سوخت و دارو به شمال غزه در حال انجام است.

رژیم صهیونیستی کاروان حامل دارو و واکسن فلج اطفال را توقیف کرد

وزارت بهداشت فلسطین پیشتر اعلام کرد که ۱۶۰ هزار کودک در نوار غزه اولین دوز واکسن فلج اطفال را روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته دریافت کردند و سازمان ملل نیز در این رابطه اعلام کرده که مرحله سوم پروژه واکسیناسیون قرار است بین ۹ تا ۱۱ سپتامبر (۱۹ تا ۲۱ شهریور ماه) در شمال غزه انجام شود و هدف آن دسترسی به حدود ۱۵۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال است.

پیشتر روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: «شیوع فلج اطفال در غزه به ما یادآوری می‌کند که ارزیابی هزینه واقعی جنگ روز به روز دشوارتر می‌شود. ما نمی‌دانیم بیماری و گرسنگی تحت عنوان به‌اصطلاح مرگ‌های غیرمستقیم چقدر گسترده است و از نظر تعداد کل تلفات در وضعیت مبهمی به‌سر می‌بریم.»

این روزنامه در ادامه با اشاره به وضعیت شیوع بیماری فلج اطفال و وضعیت اسفناک بهداشت در نوار غزه نوشت: «در ماه اوت یک نوزاد ۱۰ ماه در غزه به دلیل فلج اطفال تقریبا فلج شد و این اولین مورد در ۲۵ سال گذشته در این باریکه بوده است. این فلج احتمالا دائمی است و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. ما یک واکسن ایمن و موثر برای جلوگیری از بیماری‌های جدی داریم، اما جنگ کنونی در منطقه مراحل مربوط به واکسیناسیون را با مشکلاتی مواجه می‌کند. هم‌چنین شیوع فلج اطفال اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد، با توجه به اینکه این بیماری از طریق آب کثیف و زباله شیوع می‌یابد و افراد ساکن در چادرها را احاطه کرده است.»

از سوی دیگر، مدیریت بیمارستان‌های «اندونزی» و «کمال عدوان» در شمال نوار غزه اعلام کردند که به دلیل ممانعت ارتش رژیم صهیونیستی از ورود سوخت احتمال دارد طی ۲ روز آتی این ۲ بیمارستان از چرخه خدمت‌رسانی خارج شوند و این مسأله جان بیماران را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد.

مدیرت این بیمارستان‌ها همچنین اعلام کردند که تمام شدن سوخت در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و بخش مربوط به نوزادان جان ده‌ها کودک را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد، زیرا در نتیجه تداوم حملات روزانه رژیم صهیونیستی کودکان در شرایط بسیار بحرانی به این ۲ بیمارستان می‌رسند.

در طول جنگ، سازمان‌های بهداشتی و حقوقی نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار در نوار غزه درنتیجه کمبود دارو و واکسن و نیز وجود شرایط بهداشتی و معیشتی نامساعد آوارگان هشدار داده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.