درخواست گانتس برای تشکیل ائتلافی با کشورهای «میانه‌رو» عربی علیه حماس

رهبر حزب «اردوگاه دولت» رژیم صهیونیستی خواهان تشکیل ائتلافی با کشورهای «میانه‌رو» عربی علیه حماس شد.

به گزارش خبرآنی، «بنی گانتس» رهبر حزب «اردوگاه دولت» رژیم صهیونیستی که به آمریکا سفر کرده است، دوشنبه گفت: امروز با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار و از پایبندی دولت آمریکا به حمایت از معامله تبادل اسرا در غزه قدردانی کردم. من به بلینکن گفتم آمریکا باید همراه با کشورهای میانه‌رو عربی برای تشکیل ائتلاف منطقه‌ای علیه حماس تلاش کند.

طبق گزارش رأی الیوم، گانتس گفت: به بلینکن گفتم معامله تبادل اسرا از حمایت گسترده کنست(پارلمان) و مردم اسرائیل برخوردار است. با این حال بعد از چند ماه از مخالفت حماس از جهان انتظار دارم از تلاش‌های اسرائیل برای افزایش فشارهای نظامی و غیرنظامی در غزه حمایت کند.

رسانه‌های عبری پیشتر اعلام کردند خواسته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابقای ارتش در محور فیلادلفیا در مرزها بین غزه و مصر مانع توافق با حماس می‌شود.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه بارها تأکید کرده‌اند نتانیاهو برای حفظ قدرت سیاسی خود در توافق تبادل اسرا با حماس کارشکنی می‌کند.

گانتس همچنین شامگاه یکشنبه در کنگره در «گفت‌وگوی خاورمیانه و آمریکا» در واشنگتن گفت: اگر به زودی توافقی درباره تبادل اسرا حاصل نشود اسرائیل باید آماده اقدام نظامی در شمال باشد. اکنون زمان اقدام در شمال است. ما درباره این مسئله تأخیر کردیم و باید به توافقی برای آزادی اسرایمان دست یابیم. ما باید به شمال برویم و نباید دیگر این را به تأخیر بیندازیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.