آغاز فرصت برای درخشش نخبگان مهارتی ایرانی

به گزارش خبرنگاراقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، از امروز سه‌شنبه 20 شهریور ماه 1403، افتتاحییه‌ی چهل‌وهفتمین مسابقات جهانی مهارت برگزار می‌شود و مسابقات به‌طور رسمی از روز چهارشنبه، به‌مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

علی‌حسین شهریور، معاون پژوهش برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور چند روز گذشته خبر داد: شرایط جدید پذیرش بدون آزمون مدال‌آوران مسابقات ملی و جهانی مهارت در دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم تعیین و به دانشگاهها ابلاغ شد.

ایران در worldskills-lyon 2024 با 18نخبه مهارتی در 15رشته‌ دراین مسابقات حضور دارد. نمایندگان ایران پس از مسابقات متفاوت داخلی، مانند شعار این دوره از مسابقات «Where there is a skill there is a way» از شهرهای مختلف کشور انتخاب شدند.

گفتی است که در این دوره از مسابقات، کوچکترین نماینده‌ی ایران 16 سال دارد و در رشته‌ی وب و توسعه‌ی شبکه‌های موبایل به این مسابقات راه یافته است.امسال چهل و هفتمین دوره مسابقات جهانی مهارت در شهر لیون فرانسه برگزار می‌شود. 1383 شرکت‌کننده‌ی جوان از حدود 60 کشور برای نمایش توانایی خود به این مسابقات می‌آیند.

شرکت‌کنندگان در بیش از 60 رشته مهارتی به رقابت می‌پردازند و میلیون‌ها نفر نتایج این مسابقات را دنبال می‌کنند. طبق برنامه‌ی مسابقات، روز چهارشنبه (21شهریور)، اولین روز مسابقات است و تا شنبه (24شهریور) ادامه پیدا می‌کند. به گفته‌ی کارشناسان همراه در این مسابقات، همه‌ی 18 نفر کاروان ایران در تمام روزهای برگزاری مسابقات حضور دارد و در طبق تقویم مسابقات، مقابل حریف‌ها خواهند رفت.

کارشناس‌ها هم برای رقابت‌ها آماده می‌شوند!تمام مسابقات جهانی در این استاندارد، شاخص‌های سخت‌گیرانه‌ای برای کارشناس‌های همراه شرکت‌کننده‌ها دارند. طبق همین مساله هم کارگاه‌های آموزشی مانند قوانین کلی مسابقات به کارشناس‌ها آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.