تقلای فرماندهی ارتش اشغالگر برای ممانعت از تکمیل تحقیقات درباره شکست ۷ اکتبر

روزنامه معاریو فاش کرد فرماندهی ارتش برای ممانعت از تکمیل تحقیقات درباره شکست هفت اکتبر تلاش می‌کند تا مانع افشای تصمیمات اشتباه و مسؤولان این شکست شود.

به گزارش خبرآنی، روزنامه معاریو به نقل از منابع نظامی اسرائیلی نوشت: فرماندهی ارتش برای به تأخیر انداختن تحقیقات درباره شکست اکتبر تلاش می‌کند تا مانع افشای تصمیمات اشتباه و مسؤولان این شکست شود.

فرماندهی ارتش با تحقیقات به عنوان «جبهه هشتمی» در جنگ تعامل و برای ممانعت از تکمیل تحقیقات و یاد گرفتن از شکست هفت اکتبر تلاش می‌کند.

این منابع اعلام کردند: تحقیقات نشان می‌دهد که «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش از موضع و پیش بینی‌های شعبه اطلاعات نظامی قبل از هفت اکتبر جانبداری کرد و دستوراتی را برای یک اقدام دفاعی یا هجومی برای ممانعت از عملیات طوفان الاقصی حماس صادر نکرد. اعتماد مردم به هالوی به نقطه بسیار پایینی رسیده است. در سایه کاهش اعتماد به ارتش و عدم وضوح اطلاعات، اسرائیلی‌ها اطلاعات را از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند.

این منابع اعلام کردند: ارتش تنها تحقیقات درباره درگیری‌های کیبوتس بئیری را منتشر کرد و مشخص شد که هدف این بود که سرتیپ باراک حیرام را برای فرماندهی لشکر غزه پس از انتقادهایی که از سوی خانواده‌های اسرا دریافت کرد، آماده کنند. ارتش مدعی شد که انتشار تحقیقات به دلیل ادامه جنگ متوقف شده است این درحالی است که عزل و نصب‌ها در اوج جنگ درحال انجام است.

این روزنامه به «جنگ ژنرال‌ها» در داخل ارتش بین ستاد ارتش و افسران ارشد درباره مسؤولیت شکست هفت اکتبر اشاره کرد.

از زمان عملیات طوفان الاقصی حماس علیه رژیم صهیونیستی که به دنبال آن جنگ غزه رخ داد، تعدادی از مسؤولان این رژیم به دلیل افزایش دودستگی‌ها و اختلافات درباره جنگ غزه و مرحله مابعد جنگ و شکست اطلاعاتی هفت اکتبر استعفا دادند. از جمله آن‌ها آهارون هالیوا، رئیس شعبه اطلاعات نظامی و یورام حامو، مسؤول سیاست امنیتی و برنامه‌ریزی استراتژیک در شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است.

رسانه‌های عبری پیشتر نسبت به استعفای جمعی مسؤولان صهیونیست به دلیل شکست هفت اکتبر و تحقق نیافتن اهداف جنگ هشدار داده بودند.

حماس در هفت اکتبر با عملیات طوفان الاقصی به اقدامات تجاوزکارانه نیروها و شهرک‌نشینان صهیونیست در حق ملت فلسطین و مقدسات آنها به ویژه مسجدالاقصی پاسخ داد. طی این حمله حدود ۲۳۹ صهیونیست توسط مقاومت فلسطین به اسارت در آمدند. این عملیات یک شکست اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شد. به دنبال این عملیات رژیم صهیونیستی جنگ ویرانگر غزه را آغاز کرد اما تاکنون به اهداف خود در این جنگ دست نیافته است، با این حال مقامات صهیونیست هرازگاهی ادعا می‌کنند که به پیروزی در غزه نزدیک هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.