مسئولان سوری: تجاوز رژیم صهیونیستی به خسارت‌هایی در بخش آب، ارتباطات و برق منجر شد

مسئولان سوری اعلام کردند تجاوز شامگاه یکشنبه رژیم صهیونیستی به منطقه مصیاف در حومه حماه سوریه به خسارت‌هایی در بخش آب، ارتباطات و برق منجر شد و درحال حاضر تلاش‌هایی برای رفع آسیب‌ها و خسارت‌ها صورت گرفته است.

به گزارش خبرآنی، وزارت منابع آب سوریه اعلام کرد: تجاوز اسرائیل به منطقه مصیاف در حومه حماه منجر به آسیب رساندن به پروژه‌های آبی در این منطقه شد. این تجاوز منجر به تخریب خطوط اصلی پمپاژ آب به سمت مخزن زمینی مصیاف و قطع شدن خط برق رسانی به چاه‌های جریفات و خان جلمیدون و چاه‌های شهر سلحب شد.

وزارت منابع آب سوریه تأکید کرد: تلاش برای ترمیم آسیب‌ها و تمامی نقص‌ها و ازسرگیری فعالیت سیستم پمپاژ آب با سرعت در حال انجام است.

مهندس «منیب الاصفر»، مدیر ارتباطات حماة به خبرنگار سانا گفت: تجاوزات رژیم صهیونیستی به چندین منطقه در حومه مصیاف باعث از کار افتادن کابل نوری در جاده حماة-مصیاف و مختل شدن مراکز ارتباطی وادی العیون، المرحه و شیحه مصیاف شد و فعالیت در واحدهای شهرها و روستاهای بشاوی، السندیانه، المعیصره، عین کرم و النقیر متوقف شد. تلاش برای رفع این آسیب‌ها صورت گرفته است.

مهندس «حبیب خلیل»، مدیر شرکت کل برق حماة نیز به سانا گفت: تجاوزات رژیم صهیونیستی به چندین منطقه در حومه مصیاف باعث وارد آمدن خسارت شدید به خط ۶۶ کیلوولتی سلحب-مصیاف و تعدادی از خطوط و شبکه‌ها در پایگاه الورقه در شهر مصیاف به سمت البیاضه و وادی العیون شد و آسیب شدیدی به ساختمان اداره برق مصیاف و تعدادی از تجهیزات آن وارد شد. در حال حاضر تلاش‌ها برای اصلاح این آسیب‌ها ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز (دوشنبه)‌ در آخرین آمار تجاوزات رژیم صهیونیستی به منطقه مصیاف در حومه حماه تعداد شهدا را ۱۶ تن و تعداد زخمی‌ها را ۴۳ تن اعلام کرد که حال برخی از آنها نیز وخیم است.

یک منبع نظامی سوری نیز گفت: حوالی ساعت ۲۰:۲۳ شب یکشنبه دشمن اسرائیلی از سمت شمال غرب لبنان حمله هوایی انجام داد و تعدادی پایگاه نظامی در منطقه مرکزی را هدف قرار داد.

این منبع افزود: سامانه‌های پدافند هوایی به موشک‌های متجاوز پاسخ داده و تعدادی از آنها را ساقط کردند.

خبرنگار المیادین در سوریه هم با اشاره به اینکه پدافند هوایی سوریه موشک‌های دشمن را در «طرطوس» و حومه غربی «حمص» رهگیری و دفع کرد، گفت: ۶ انفجار در مجاورت مصیاف و جاده (مصیف-وادی العیون) در حومه غربی حماه شنیده شد.

این خبرنگار افزود: جنگنده‌های اسرائیلی از سواحل جنوبی لبنان به سمت شرق و شمال سوریه موشک شلیک کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.