نخست‌وزیر سوریه: تحریم‌های کشورهای غربی بر صنعت ملی تاثیر گذاشته است

نخست‌وزیر سوریه تاکید کرد که تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی تاثیری عمیقی بر صنعت ملی دارد.

به گزارش خبرآنی، حسین عرنوس، نخست‌وزیر سوریه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا جنگ اقتصادی خود علیه سوریه را تشدید کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در ادامه افزود، زمانی که واشنگتن محاصره اقتصادی و اقدامات کورکورانه و یکجانبه را تشدید کرد و مانع از تامین نیازهای اصلی کشور شد، این امر تأثیر منفی بر همه چیزهایی که شهروندان به آنها نیاز دارند، داشته است.

نخست‌وزیر سوریه همچنین تصریح کرد، اتخاذ اقدامات اقتصادی غیرقانونی کشورهای غربی علیه سوریه، دلیل اصلی رنج و سختی در تمامی زمینه‌های کاری به‌ویژه بخش‌های تولیدی، خدمات‌رسانی و تأسیسات عمومی است.

حسین عرنوس در جریان گفت‌وگوی ویژه خود در حاشیه بازدیدش از نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۴» گفت، تحریم‌های اعمال شده علیه سوریه علاوه بر معضلات اساسی، تأثیر عمیقی بر افزایش هزینه‌های محصولات صنایع ملی و مانع‌تراشی در روند صادرات داشته و ورود مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید، از سوی بسیاری از کشورهای عربی و خارجی به کارخانه‌های ملی را با مشکل مواجه کرده است.

نخست‌وزیر سوریه اظهار کرد، دولت سوریه با همکاری اتحادیه‌های اتاق‌های صنعت، بازرگانی و صادرات و سایر سازمان‌های دولتی ذیربط با اقدامات و تصمیماتی که برای درخشش صنعت سوریه اتخاذ شد، توانسته است با این تحریم‌ها مقابله کند.

وی ادامه داد، دولت سوریه بر مشارکت بخش صنعتی اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی در به حداکثر رساندن تولید ناخالص داخلی و فعالسازی گردش مالی فرآیند تولید حساب باز کرده است.

عرنوس در پایان گفت: ما یک صنعت ملی تاریخی و ریشه‌دار داریم و با وجود همه تحریم‌های ناعادلانه علبه آن از هیچ تلاشی برای صادرات تولیدات صنعتی خود به تمامی کشورهای عربی و خارجی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.