انتقال برخی زندانیان داعش از رقه به حسکه توسط نیروهای قسد

نیروهای دموکراتیک سوریه تعدادی از داعشی‌ها را از زندانی در رقه به زندانی در شهر حسکه منتقل کردند.

به گزارش خبرآنی، منابع آگاه اعلام کردند نیروهای ویژه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) تعدادی از زندانیان داعشی را از زندان «الصوامع» در رقه به زندان «الثانویه الصناعه» در شهر حسکه منتقل کردند.

این منابع به المیادین گفتند عملیات انتقال داعشی‌ها با نظارت آمریکا و تحت تدابیر شدید امنیتی و به دنبال فرار پنج زندانی خارجی از رقه انجام شد. نیروهای قسد تنها دو نفر از این پنج زندانی را مجددا بازداشت کردند.

به گفته این منابع داعشی‌هایی که منتقل شدند جزو افراد مسلح خارجی هستند که یا خود را تسلیم قسد کرده بودند یا در درگیری‌های رقه و اطراف آن بازداشت شدند.

این منابع فاش کردند: آمریکا تعدادی از زندانیان داعش در زندان‌های کوچک حومه شرقی دیرالزور را به پایگاه ائتلاف بین‌المللی در شهر الشدادی و برخی را به زندان الصناعیه در شهر حسکه منتقل کرده است. این عملیات انتقال شامل زندانیان خارجی داعشی است و برای انتقال آن‌ها به بازداشتگاه‌های امن‌تر انجام شده است.

به گفته این منابع واشنگتن برای انتقال زندانیان خارجی به زندان‌هایی در شهر حسکه تلاش می‌کند که با نظارت ائتلاف بین‌المللی بازسازی شده‌اند.

عراق تنها کشوری است که تعدادی از شهروندان خود در داعش را در زندان‌های قسد با هماهنگی ائتلاف بین‌المللی به این کشور بازگرداند. آمار دقیقی از داعشی‌هایی که به عراق منتقل شده‌اند وجود ندارد اما بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تن است.

یحیی رسول، سخنگوی نیروهای مسلح عراق پیشتر گفته بود تعداد داعشی‌های عراقی در زندان‌های قسد به حدود ۲۰۰۰ تن می‌رسد که از عراق به سوریه رفته بودند.

رسانه‌های عراقی اخیرا اعلام کردند عراق قصد دارد با هماهنگی واشنگتن امیران داعش را از زندان‌های سوریه بازگرداند تا بتواند به واسطه آن‌ها گورهای مخفیانه‌ای را کشف کند که هزاران قربانی در آن دفن شده‌اند. هنوز سرنوشت هزاران مفقود شده عراقی از حدود ۱۰ سال پیش و بعد از آزادسازی خاک عراق از وجود داعش نامعلوم است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.