عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل آغاز شد

خبرآنی/اردبیل استاندار اردبیل گفت: در اجرای قانون مصوب منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل، پس از اما و اگرها و حاشیه‌های فراوان، امروز دفتر سازمان این منطقه در بیله‌سوار آغاز به‌کار می‌کند که فارغ از محل آغاز، منطقه آزاد به نفع کل استان خواهد بود.

سیدحامد عاملی ۱۷ شهریور در حاشیه آیین آغاز به‌کار دفتر منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در جمع خبرنگاران در بیله‌سوار اظهار کرد: در دنیا مبنای توسعه و پیشرفت، عقلانیت است و هر زمانی که از مسیر منطق و عقلانیت خارج شویم به مسیر فقر و فلاکت پیش می‌رویم.

وی با بیان اینکه بحث منطقه آزاد به‌دلیل فاصله از مسیر منطق، سبب تفرقه در استان اردبیل شد، افزود: نمایندگان چندین دوره استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی بر سر انتخاب محل منطقه آزاد با هم دچار اختلاف شدند و همین موضوع سبب شد تا اجرای این قانون بلاتکلیف بماند و مردم شهرستان‌های مختلف نسبت به یکدیگر و مسؤولان بدبین شوند.

استاندار اردبیل بیان کرد: منطقه آزاد هر کجای استان اردبیل که باشد به نفع کل استان است و ما همواره مطیع قانون هستیم و این قانون است که تعیین می‌کند منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل به مرکزیت بیله‌سوار باید آغاز به‌کار کند.

عاملی با بیان اینکه پس از اما و اگرها و حاشیه‌های فراوان، امروز دفتر سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در بیله‌سوار آغاز به‌کار می‌کند، تصریح کرد: پس از آغازبه‌کار منطقه آزاد اردبیل از بیله‌سوار، می‌توان برخی شهرستان‌های دیگر را نیز با اخذ مصوبات لازم به این منطقه الحاق کرد اما اکنون اولویت استفاده از فرصت به وجود آمده و جلوگیری از تأخیر بیشتر است.

وی ادامه داد: در نهایت این پایبندی به قانون است که دارای اهمیت است و امروز شاهد اجرای قانون منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل هستیم که اجرای آن سبب خیر، برکت و منفعت برای همه شهرستان‌های استان است.

استاندار اردبیل گفت: در راستای اجرای این قانون فشار بسیار فراوانی بر روی من بود اما در محضر خدا تصمیم گرفتم این قانون را در استان اجرا کنم و در این زمینه با خدا معامله کردم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.