سوریه توقیف هواپیمای مادورو توسط آمریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اقدام آمریکا در توقیف هواپیمای رئیس‌جمهور ونزوئلا را به شدت محکوم و آن را نقض حاکمیت این کشور ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنی، در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه در این باره آمده است: جمهوری عربی سوریه توقیف هواپیمای «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در جمهوری دومینیکن توسط آمریکا و انتقال آن به ایالت فلوریدا را به شدت محکوم می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری سانا، وزارت امور خارجه سوریه اضافه کرد: سوریه تاکید می‌کند که این رفتار آمریکا یک عملیات راهزنی بین‌المللی و نقض آشکار اصول و قواعد اساسی حقوق بین‌الملل و همچنین حمله به حاکمیت کشورهاست.

این وزارتخانه تاکید کرد: دولت جمهوری عربی سوریه بار دیگر حمایت خود را از دولت و ملت بولیواری ونزوئلا در برابر استکبار آمریکا و تلاش‌های غرب برای مداخله در امور داخلی این کشور اعلام می‌کند.

پیشتر شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در خبری اختصاصی، شامگاه دوشنبه (۱۲ شهریور) گزارش کرد که آمریکا پس از طرح ادعای این که خرید هواپیمای «نیکولاس مادورو» نقض‌کننده تحریم‌های آمریکا بوده، این هواپیما را توقیف کرده است. به گفته ۲ مقام آمریکایی، ایالات متحده این هواپیما را روز دوشنبه به فلوریدا منتقل کرد.

این تازه‌ترین تحول در روابط سرد بین واشنگتن و کاراکاس است و توقیف این هواپیما در جمهوری دومینیکن نشان‌دهنده تشدید تنش بین ۲ کشور است. از طرفی ایالات متحده به تحقیق در مورد آنچه به‌عنوان اقدامات فاسد توسط دولت ونزوئلا می‌داند، ادامه خواهد داد.

این هواپیما توسط مقامات به‌عنوان هواپیمای ونزوئلایی معادل ایر فورس وان توصیف شده است و در بازدیدهای قبلی مادورو در سراسر جهان از آن استفاده شده بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.