برترین‌های هنرهای رزمی سواره معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، مسابقات کشوری هنرهای رزمی سواره جام همبستگی با حضور 21 نفر طی دو روز در استان البرز برگزار شد. در روز نخست این مسابقات 12 نفر در شاخه نیزه و شمشیر شرکت کردند که گرشا قورچیان قهرمان شد. پیمان دانشمندی و ابوذر زارع قشلاقی از استان فارس در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند و در روز دوم که مسابقات کمانگیری روی اسب برگزار شد 5 شرکت کننده در دو رنکینگ شرکت کردند که گرشا قورچیان جایگاه اول و دوم را با دو اسب متفاوت کسب کرد و علی قورچیان (رئیس انجمن هنرهای رزمی سواره است) سوم شد.

علی قورچیان، رئیس انجمن هنرهای رزمی سواره اظهار داشت: در این مسابقات آقایان و بانوان رقابت کردند و در اعلام نتایج تفکیک جنسیتی نداریم و البته می‌توانیم مسابقات بانوان را جدا کنیم اما حد نصاب 9 نفر دارد که باید با حضور حداقل 9 نفر رسمیت داشته باشد. خوشبختانه با ترکیبی جوان، انجمن هنرهای رزمی سواره با مدیریت فدراسیون روستایی عشایری نخستین دوره مسابقات بانوان را نیز امسال برگزار می‌کند.

رئیس انجمن هنرهای رزمی سواره در خصوص جدا شدن هنرهای رزمی سواره از فدراسیون سوارکاری به فدراسیون روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی اظهار کرد: به دستور وزارت ورزش و جوانان به صورت انجمن، کارمان را در فدراسیون روستایی عشایری ادامه می‌دهیم. حدود 7 سال به صورت کمیته زیر نظر فدراسیون سوارکاری بودیم و با توجه به عملکرد این دوران که نتایج بین المللی خیلی خوبی گرفتیم به انجمن، ارتقاء گرفتیم و این انجمن باید تحت پوشش یکی از فدراسیون‌هایی که انجمن در آن تعریف شده است قرار داشته باشد.

او ادامه داد: در بین گزینه‌هایی که داشتیم فدراسیون روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی به بخشی از کارهای فدراسیون جهانی ما نزدیک‌تر بود و با امکانات و بودجه‌ای که داشتند، می‌توانستند به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.