رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: مشکل، محور فیلادلفیا نیست محور بن‌گویر- اسموتریچ است

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تاکید کرد که پایان جنگ به نفع این رژیم است.

به گزارش خبرآنی، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون و نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) گفت پایان دادن به جنگ به نفع اسرائیل است و مفهوم امنیت ما همیشه جنگ‌های کوتاه بوده است.

وی تاکید کرد: دولت باید به زندگی بازگردد و اقتصاد را بازسازی کند.

او گفت اگر نتانیاهو از محور فیلادلفیا به خاطر معامله گروگان‌ها عقب نشینی کند متعهد می‌شوم که برای بازگشت دوباره به آن او را حمایت کنم. لاپید ادامه داد: مشکل درباره محور فیلادلفیا نیست بلکه در محور «ایتامار بن گویر» وزیر  امنیت داخلی و «بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی است و اینها بهانه هایی برای به شکست کشاندن معامله تبادل اسرا است.

او پیش از این تاکید کرد، کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ اهمیتی قائل نیست چرا که جنگ آن را از ضرورت مواجهه با چالش‌ها رها می‌کند. لاپید با انتقاد از عملکرد کابینه نتانیاهو گفت باید به معامله تبادل اسرا دست یابیم و پایان جنگ از نظر سیاسی امنیتی و اقتصادی به نفع اسرائیل است.

از سوی دیگر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت به دنبال توقف مذاکره با حماس است چرا که مدعی است تداوم مذاکره با حماس آنها را به ارتکاب عملیات‌های بیشتری در کرانه باختری ترغیب خواهد کرد.

وی همچنین گفت همه تلاش خود را برای تداوم جنگ و بازگرداندن گروگانها از طریق فشار نظامی که حماس را شکست خواهد داد به کار خواهم گرفت.

اظهارات بن گویر دو روز پس از بزرگترین تظاهرات در رژیم صهیونیستی طی ماههای گذشته مطرح می شود که در اعتراض به سیاست کابینه نتانیاهو و جنگ نامحدود رژیم صهیونیستی  از ۱۱ ماه قبل آغاز شده اما منجر به هیچ گونه عقب نشینی در رویکرد نتانیاهو و همپیمانان او در کابینه نشده است.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در انتقاد از وزیر امنیت داخلی این رژیم او را از حامیان تروریسم خواند و تاکید کرد که هرگز با او دست نخواهد داد.

بن گویر به عنوان یکی از چهره‌های افراطی کابینه رژیم صهیونیستی از دسامبر ۲۰۲۲ که در این سمت قرار گرفت، اظهارات تحریک‌آمیزی علیه فلسطینی‌ها داشته و اقدامات خصمانه‌ای را در نقض حقوق آنها در پیش گرفته است.

در ژوئیه دادستانی کل رژیم صهیونیستی دستور آغاز تحقیقاتی جنایی علیه بن گویر به اتهام تحریک علیه ساکنان نوار غزه را داد.

او از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه در اکتبر سال گذشته، بارها علیه فلسطینی‌ها صحبت کرده و ابتدا کوچاندن اجباری آنها را خواستار شد و در ادامه تصویب قانونی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای اعدام اسرای اهل غزه با تیر خلاص را خواستار شد!

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.