تسلیت مقیمی و خسروپناه در پی درگذشت استاد تجلیل

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر جلیل تجلیل استاد پیشکسوت ادبیات و چهره ماندگار ادبی کشور و این دانشگاه در پیامی اعلام کرد: 

همزمان با ایام رحلت رسول مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، استاد فرزانه و چهره ماندگار زبان و ادب فارسی، استاد دکتر جلیل تجلیل که در مکتب عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام پرورده شده بود، به جهان باقی شتافت.

استاد جلیل تجلیل نه تنها از برای ممارست علمی و آثار وزین ادبی با رویکرد زیبایی‌شناسی و بلاغی، که بخاطر دارا بودن بیان بلیغ، کلام نافذ، حسن خلق، تواضع کم‌نظیر و ساده‌زیستی همواره مورد احترام جامعه علمی و عالمان و اندیشمندان حوزه فرهنگ و ادب کشور بود.

چهره‌هایی نظیر استاد تجلیل که علم و دین را در هم آمیخته‌اند، نه فقط استادی شاخص برای حوزه تخصصی خود، که معیاری صادق و تراز برای همه پویندگان راه علم و مشتاقان و تشنگان معنویت و انسانیت هستند و بایسته است که در دوره‌های منش استادی، بیش از این از سلوک و سبک زندگی ایشان گفته شود.

ضمن ابراز تأسف عمیق، درگذشت آن مرحوم را به خانواده داغدارشان و جامعه علمی و فرهنگی کشور به ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور تسلیت عرض نموده و از پیشگاه ایزد منان برای آن فقید سعید آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر جزیل و شکیبایی مسئلت دارم».

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نیز طی پیامی درگذشت استاد دکتر جلیل تجلیل را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت استاد دکتر جلیل تجلیل را به خانواده محترم ایشان، جامعه فرهنگی و علمی کشور و تمامی دوستداران علم و ادب تسلیت عرض می‌نمایم.

استاد تجلیل با تلاش‌های بی‌وقفه خود در اعتلای فرهنگ و دانش کشور نقشی بی‌بدیل ایفا کردند و یاد و خاطره ایشان همواره در ذهن‌ها زنده خواهد ماند. 

از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.