قلعه‌نویی: براساس 3 شاخص بازیکنان را به اردو دعوت کردیم

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز (یکشنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: این اولین هفته یا اولین فیفادی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیاست. ما برای دعوت از بازیکنان لیگ داخلی که 16 نفر هستند و دیگر بازیکنان عملکرد آنها را در تیم‌های‌شان زیرنظر داشتیم. مسابقات لیگ داخلی را که هر هفته با حضور مربیان رصد کرده‌ایم و لیگ‌های خارجی هم بعد از اتمام بازی‌ها یک آدم مخصوص گزارش عملکرد بازیکنان را داده است. ما برای دعوت از بازیکنان علاوه بر آمادگی آنها سه شاخص را نیز مدنظر داشتیم.

3 شاخص قلعه‌نویی برای دعوت بازیکنان به تیم ملی چیست؟
وی در ادامه به سه شاخص مدنظر کادر فنی تیم ملی برای دعوت از بازیکنان به اردوی این تیم اشاره کرد و گفت: در ابتدا بازیکنانی را دعوت کردیم که به اهداف تاکتیکی ما بخورند. پس از آن به این نکته توجه داشتیم که مرحله نهایی انتخابی جام جهانی خیلی خیلی مهم است. علاوه بر تمام اینها شیب ملایم (جوانگرایی) را هم لحاظ کردیم. همانطور که قول داده بودیم این سه شاخصه و نوع تیم‌هایی را که با آنها بازی داریم، مدنظر داشتیم.

علاوه بر تیم ملی دغدغه‌های نمایندگان ایران در آسیا را هم دارم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به دشواری بازی با امارات در خاک این کشور اشاره کرد و گفت: در ایران به تیم ملی زمین نمی‌دهند، اما آنجا چه کارهایی برای نتیجه‌گیری می‌کنند. اقامت و پاسپورت می‌دهند و بازیکنان خارجی می‌آورند تا بتوانند نتیجه بگیرند. علاوه بر تیم ملی دغدغه تیم‌های حاضر در باشگاه‌های آسیا را دارم. از همه مسئولان خواهش می‌کنم به تیم ملی و باشگاهایی که در لیگ نخبگان هستند و به نوعی تیم ملی محسوب می‌شوند، کمک کنند. تیم‌های پرطرفدار ما زمین مناسب برای انجام بازی ندارند و به نوعی میهمان هستند و امیدوارم به نوعی این مشکل در بازی‌های آسیایی برطرف شود.

سن برای ما یک عدد است و درِ تیم ملی به روی همه باز
قلعه‌نویی همچنین خاطر نشان کرد: همانطور که گفتم برای بازی دوم با امارات تغییراتی دادم و بر اساس این افکار بازیکنان را انتخاب کردم. درِ تیم ملی همیشه روی همه باز است و سن اصلاً برای ما یک عدد است. آمادگی و شاخصه‌هایی که اعلام کردیم برای ما خیلی خیلی مهم است. خواهش من این است که همه کمک کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد و بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

ادامه دارد ...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.