کویت بر وحدت تلاش‌های کشورهای اسلامی علیه اسرائیل تاکید کرد

یکی از مسؤولان وزارت خارجه کویت در نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بر لزوم هماهنگی مواضع و اقدامات این کشورها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، «عبدالعزیز الجارالله» دستیار وزیر خارجه کویت در امور سازمان‌های بین‌المللی در سخنرانی در پنجاهمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در «یائونده» پایتخت کامرون، بر لزوم اتحاد موضعگیری‌های کشورهای اسلامی و افزایش اقدامات آنها جهت متوقف کردن جنایات و نقض‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

این مسؤول کویتی بر لزوم اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی، تامین حمایت بین‌المللی از غیرنظامیان، تامین امنیت گذرگاه‌ها جهت انتقال فوری تیم‌های پزشکی و کمک‌ها برای افراد محاصره‌شده در نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، الجارالله بر لزوم حسابرسی و محاکمه عاملان جنایات انجام شده در حق ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: مساله فلسطین همواره و برای همیشه در وجدان‌های عربی و اسلامی باقی خواهد ماند.

او افزود: کویت بارها نسبت به عواقب اهمال جامعه جهانی در مقابله با نقض قطعنامه‌های بین‌المللی و اصول قوانین بین‌المللی توسط قدرت اشغالگر هشدار داد.

این مسؤول کویتی در ادامه تاکید کرد: منطقه هرگز بدون راه‌حلی عادلانه و فراگیر که به تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی منجر شود، از ثبات، امنیت و شکوفایی برخوردار نخواهد شد.

الجارالله در بخش دیگری از سخنرانی خود بر پایبندی کویت به حمایت از سودان و اتحاد، ثبات و تمامیت ارضی آن تاکید کرد و گفت: ثبات سودان از اهمیت بالایی برای کل منطقه برخوردار است.

او در ادامه نیز اعلام کرد که کویت از توافق بازگشایی گذرگاه‌ها در سودان و تامین امنیت راه‌ها جهت تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی و پایبندی به بیانیه جده در مه ۲۰۲۳ استقبال می‌کند.

این مسؤول کویتی بار دیگر بر حمایت کشورش از تمامی اقداماتی تاکید کرد که برای اصلاح و بهبود عملکرد سازمان همکاری اسلامی و آماده کردن آن برای ایفای نقش و در نهایت تقویت اقدامات مشترک انجام می‌شود.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روزهای پنج‌شنبه و جمعه در پنجاهمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در پایتخت کامرون شرکت کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.