رژیم صهیونیستی در جنین ۲۰ خانواده فلسطینی را به تخلیه منازلشان مجبور کرد

منابع فلسطینی اعلام کردند حدود ۲۰ خانواده فلسطینی منازلشان را در محله شرقی شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری به دنبال دستورات ارتش رژیم صهیونیستی تخلیه کردند.

به گزارش خبرآنی، منابع محلی در شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری اعلام کردند: نیروهای رژیم اشغالگر از طریق بلندگوها از ساکنان خواستند منازل اطراف منطقه مسجد خالد بن ولید در محله شرقی شهر جنین را تخلیه کنند و همین مسئله باعث شد تا این خانواده‌ها از طریق کوه‌ها کوچ کنند تا نزد نزدیکان خود یا به روستاها و شهرک‌های دیگر این استان بروند.

طبق گزارش العربی الجدید، این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که نیروهای رژیم صهیونیستی به محاصره محله شرقی شهر جنین برای چهارمین روز متوالی در سایه یورش به منازل و تخریب عمدی آن ادامه می‌دهند.

منابع، اوضاع شرق جنین را دشوار خواندند. محاصره، تخریب خیابان‌ها و زیرساخت و محاصره ساکنان ادامه دارد و نگرانی‌ها نسبت به وخامت وضعیت انسانی وجود دارد به ویژه اینکه ساکنان آماده یورش گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری نبودند.

در این راستا هلال احمر فلسطین اعلام کرد، کادرهای آن با مشکلات بزرگی برای برآورده کردن خواسته‌های شهروندان محاصره شده در شهر جنین و اردوگاه آن به دلیل ممانعت نیروهای رژیم صهیونیستی از ورود آمبولانس‌ها مواجه هستند.

هلال احمر فلسطین تأکید کرد کادرهای آن برای انتقال مجروحان و شهدا و برآورده کردن نیازهای شهروندان از جمله نیاز به دارو، شیرخشک برای کودکان یا مواد غذایی تلاش می‌کنند.

این سازمان فلسطینی تأکید کرد کادرهای آن با چالش‌ها و خطرات زیادی مواجه هستند چراکه در معرض حملات ارتش رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

برای چهارمین روز متوالی شهر جنین و اردوگاه آن در معرض یورش گسترده نیروهای صهیونیست و محاصره ساکنان و درگیری‌های مسلحانه گروه‌های فلسطینی با آن‌ها و انفجار بمب‌ها در خودروهای نیروهای اشغالگر قرار دارد.

نیروهای رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه گذشته یورش به شهرها و اردوگاه‌های طوباس، طولکرم و جنین را آغاز کردند و بعد از طوباس و طولکرم عقب نشینی کردند اما همچنان در جنین حضور دارند. تعداد شهدا در این یورش‌ها تاکنون به بیش از ۲۰ تن رسیده است.

پیش از این جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تداوم عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر جنین کرانه باختری ادامه جنایات جنگی است که این رژیم قبلا در سراسر کرانه باختری مرتکب شده است.

این جنبش اعلام کرد، تداوم عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در استان‌های کرانه باختری بخشی از  طرح اشغالگر برای تسلط بر اراضی کرانه باختری و کوچاندن مردم آن است.

حماس اعلام کرد حمله رژیم صهیونیستی به جنین شکست خواهد خورد همانطور که در شهرهای طولکرم، طوباس و غیر آنها شکست خورد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.