۲ عملیات در شمال الخلیل/ زخمی شدن یک فرمانده ارشد و تعدادی شهرک‌نشین

رسانه‌های عبری گزارش دادند که فرمانده تیپ «گوش عتصیون»، یک سرباز و تعدادی از شهرک‌نشینان در پی ۲ عملیات که اواخر جمعه شب ۲ شهرک را در کرانه باختری هدف قرار داد، مجروح شدند.

به گزارش خبرآنی، انفجاری در چهارراه «گوش عتصیون»، شهرکی واقع در شمال الخلیل رخ داد و به دنبال آن حمله‌ای در ورودی شهرک نزدیک «کرمی تسور» صورت گرفت.

ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲ حادثه امنیتی در تیپ گوش عتصیون رخ داد و عاملان این ۲ حمله را کشتیم.

ارتش افزود: در این مرحله نمی‌توان مشخص کرد که آیا ارتباطی بین این ۲ رویداد وجود دارد یا خیر.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر ورودی‌های الخلیل، در جنوب منطقه‌ای که ۲ عملیات در آن انجام شد را بستند و نیروهای کمکی بزرگی را اعزام کردند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش پس از این ۲ عملیات، شهر الخلیل را محاصره کرد.

همچنین رادیو ارتش اشغالگر خبر داد که فرمانده «تیپ گوش عتصیون»- افسر با درجه سرهنگ - و یکی از سربازان در حین «خنثی کردن مهاجم» بر اثر گلوله هم‌قطارانشان زخمی شدند.

ارتش اشغالگر نیز اعلام کرد که یک خودرو در پمپ بنزین در تقاطع گوش عتصیون منفجر شد و نیروهایی در محل حاضر شدند و مهاجم را کشتند.

ارتش افزود که یک تلاش برای زیرگیری با خودرو نیز یک محافظ امنیتی در نزدیکی «کرمی تسور» را هدف قرار داد که نیروها مهاجم را کشتند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از سرویس‌های امنیتی گزارش داد که عاملان ۲ خودرو در خیابان ۶۰ حرکت کردند، سپس اولی به سمت پمپ بنزین و دیگری به سمت کرمی تسور حرکت کرد.

این عملیات دوگانه سه روز پس از آغاز عملیات نظامی گسترده ارتش اشغالگر در شمال کرانه باختری انجام شد که بزرگترین عملیات نظامی از سال ۲۰۰۲ توصیف شده که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی، آواره شدن خانواده‌ها و ویرانی‌های گسترده در شهرها و کمپ‌های مورد هدف شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.