حضور حدود ۴۰ هزار نمازگزار در مسجد الاقصی به رغم مانع‌تراشی اشغالگران

رژیم اشغالگر اسرائیل امروز(جمعه) تدابیر خود را تشدید کرده و مانع ورود تعداد زیادی از فلسطینیان به مسجد الاقصی برای اقامه نماز جمعه شد اما به رغم این مساله نمازگزاران وارد مسجد الاقصی شدند.

به گزارش خبرآنی، به رغم تدابیر شدید نظامی که توسط مقامات اشغالگر برای ورود به مسجد الاقصی اعمال شد، هزاران شهروند نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس تخمین زد که حدود ۴۰ هزار شهروند در داخل مسجد الاقصی نماز جمعه را اقامه کردند.

این در حالی است که نیروهای اشغالگر همچنان محدودیت‌های شدیدی را برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی به ویژه در روزهای جمعه اعمال می‌کنند و بسیاری از شهروندان را از اقامه نماز باز می‌دارند.

مقامات اشغالگر همچنین هزاران نفر از شهروندان استان‌های کرانه باختری را از رسیدن به بیت المقدس برای اقامه نماز در مسجد الاقصی محروم کردند بهانه آنها این بود که این افراد برای عبور از ایست‌های بازرسی نظامی اطراف شهر قدس به مجوزهای ویژه نیاز دارند.

از زمان آغاز تجاوزات همه جانبه اسرائیل به مردم در نوار غزه و کرانه باختری، در اکتبر ۲۰۲۳، نیروهای اشغالگر تدابیر نظامی خود را در دروازه‌های مسجد الاقصی و ورودی‌های شهر قدیمی بیت المقدس تشدید کرده‌اند.

محمد حسین، خطیب مسجد الاقصی نیز تاکید کرد: خون مردم فلسطین که ریخته می‌شود، مسؤولیتی است که گریبان هر دولت و ملت عرب و مسلمان را می‌گیرد و جهان را با همه نهادهایش متاثر می‌کند زیرا آنها با سکوت‌شان با این رژیم همدستی می‌کنند.

خطیب الاقصی در خطبه نماز جمعه به ملت عرب و مسلمان پیام داد که ملت فلسطین عزم خود را جزم کرده‌اند تا حافظ مسجدالاقصی باقی بمانند و ثابت قدم باشند و امانت مقدسات و سرزمین خود را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: الاقصی امانت، ایمان، عبادت و معجزه شب و معراج الهی است و تنها برای مسلمانان اسلامی خواهد ماند. وی با تاکید بر اینکه ترک فلسطین و سرزمین مقدس آن خیانت، توطئه و شکست است، خواستار پایان دادن به بی‌عدالتی و خیانت مردم فلسطین شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.