هاآرتص: اعضای اپوزیسیون در پارلمان اسرائیل باید استعفا دهند

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته هیچ اقدام ملموس و تاثیرگذاری برای مقابله با جنایات نخست‌وزیر رژیم اشغالگر انجام نداده است، اما اکنون باید با استعفای دسته‌جمعی، نظم حاکم را از بین ببرد.

به گزارش خبرآنی، رسانه صهیونیستی در گزارشی با اشاره به ناکارآمدی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از اپوزیسیون رژیم اشغالگر خواست با استعفای دسته‌جمعی خود از نابودی این رژیم و بدل شدن نتانیاهو به یک هیتلر دیگر، جلوگیری کنند.

به گزارش هاآرتص، نتانیاهو علیه مردم و حاکمیت قانون شورش کرده، از هرج و مرج و استبداد حمایت کرده و توازن قوا و اصل برتری قانون را نقض کرده است، بنابراین ساکنان اراضی اشغالی و اپوزیسیون سیاسی در رژیم صهیونیستی باید اقدامات متناسبی انجام داده و استعفا دهند.

رسانه صهیونیستی اما به این نکته اشاره کرده است که گرچه در رژیم صهیونیستی احزاب مختلف با نام‌های گوناگون وجود داشته و نام اپوزیسیون را یدک می‌کشند، اما این احزاب و گروه‌ها در بزنگاه‌های حساس فاقد درایت و بینش سیاسی هستند.

هاآرتص این اقدام را مسالمت‌آمیز و قانونی توصیف کرده و با اذعان به اینکه در گذشته در شرایط متفاوتی در هند و هنگ‌کنگ اتفاق افتاده است، به‌صورت کلی آن را اقدامی بی‌سابقه خوانده است.

به گزارش رسانه عبری، اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از ژانویه ۲۰۲۳، یعنی روزی که نتانیاهو دور جدید نخست‌وزیر خود را آغاز کرد، غیب شده‌اند، اما امروز باید دوباره خود را پیدا کرده و با استعفای خود وضعیت کنونی را تغییر دهند. با این حال، هاآرتص جمع اپوزیسیون رژیم صهیونیستی را سیاستمدارانی نادان و بی‌تفاوت توصیف کرده که به‌جز مخالفت با نتانیاهو، هیچ جایگزین سیاسی مشخصی به مردم ارائه نکرده‌اند.

رسانه صهیونیستی با مقایسه نخست‌وزیری نتانیاهو با دورانی که هیتلر در ۱۹۳۳ به‌عنوان صدراعظم آلمان آغاز به کار کرد، هشدار داد که رژیم صهیونیستی نیز در آستانه قدرت‌گیری چنینی سطحی از افراطی‌گری است و اپوزیسیون نباید به نتانیاهو اجازه دهد اینچنین قدرت را قبضه کند.

بر اساس این گزارش، اگر نتانیاهو در هنگام وقوع عملیات طوفان الاقصی در اپوزیسیون رژیم صهیونیستی حضور داشت، اوضاع به گونه دیگری پیش می‌رفت. او اکنون به عنوان نخست‌وزیر، از پاسخگویی در برابر آنچه در هفت اکتبر رخ داد خودداری کرده، ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را سرزنش کرده، از کاخ سفید شکایت کرده و مخالفان خود را نکوهش می‌کند.

هاآرتص: اعضای اپوزیسیون در پارلمان اسرائیل باید استعفا دهند
تظاهرات علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی

نتانیاهو از اذعان به قصور فاحش و سیاست‌های معیوب خود امتناع ورزیده است. اما اگر اکنون حزب دیگری قدرت را در دست داشت و نتانیاهو در اپوزیسیون بود، قطعاً اوضاع به گونه دیگری ادامه می‌یافت؛ اما اکنون در حال حاضر نتانیاهو از زمان تشکیل دولت خود در دسامبر ۲۰۲۲ با هیچ مخالفت ملموسی مواجه نشده است.

گرچه رسانه صهیونیستی به خلاءهای قانونی فراوان در قانون اساسی نانوشته رژیم صهیونیستی اشاره کرده، اما تاکید می‌کند اگر ۵۶ عضو اپوزیسیون به صورت دسته‌جمعی از کنست استعفا داده عدم اعتماد خود به دولت و سیاست‌های ضددموکراتیک آن را ابراز کنند، کنست عملاً از کار خواهد افتاد.

هاآرتص گزارش می‌دهد که استعفای تمامی این ۵۶ عضو ممکن نیست، زیرا اگر آن‌ها از چنین عزم سیاسی برخوردار بودند، تا امروز دست روی دست نمی‌گذاشتند؛ اما اگر ۳۰ یا ۳۵ نفر از اعضای کنست هم استعفا دهند، این تبعات سنگینی برای نتانیاهو خواهد داشت.

در این گزارش آمده است: «به‌وضوح قابل مشاهده است که دولت بنیامین نتانیاهو یک دولت ناکارآمد بوده و از افراطیون، فاشیست‌های مذهبی و افراد و کلاه‌بردار تشکیل شده است، افرادی نالایق که فقط قادر به کینه‌ورزی، فریبکاری و دروغگویی هستند.»

بیش از ۷۰ درصد از اسرائیلی‌ها باور دارند نتانیاهو باید پس از حمله هفت اکتبر حماس استعفا می‌داد و انتخابات جدید برگزار می‌شد. ۶۵ درصد نیز معتقدند او منافع رژیم صهیونیستی را در نظر نگرفته و تنها با محاسبات سیاسی به فکر بقای خود است. اکثر ساکنان اراضی اشغالی از کودتای قضایی او که اکنون در سایه جنگ غزه دوباره قدرت گرفته است، ناراضی بوده و با مدیریت وی در جنگ غزه هم مخالف هستند.

به گزارش هاآرتص، «بنی گانتس» رهبر یکی از احزاب اپوزیسیون رژیم صهیونیستی است، اما پس از عملیات طوفان الاقصی با اشتیاق به کابینه جنگ نتانیاهو پیوست و به مدت ۸ ماه در این مقام باقی ماند، تا جایی که دیگر تفاوتی میان وی و نتانیاهو قابل مشاهده نبود.

بر اساس این گزارش، اپوزیسیون باید با گذشت چند ماه از عملیات طوفان الاقصی، دولت را به دلیل ناتوانی در جلوگیری از این عملیات، عدم پذیرش مسئولیت و به خطر انداختن روابط تل‌آویو و واشنگتن، به‌شدت تحت فشار قرار می‌داد، اما اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هیچ نوآوری، راهکار جایگزین و راه حل عملی ندارد.

در انتهای گزارش رسانه صهیونیستی آمده است: «اکنون زمان آن رسیده که اپوزیسیون سیاسی با یک استعفای جسورانه و شجاعانه، پارادایم موجود را تغییر دهد.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.