ایجاد و تثبیت بیش از ۱۲۰۰۰ شغل طی ۶ ماه نخست سال

بر اساس گزارش‌ها صندوق کارآفرینی امید از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۱۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی در اختیار کارآفرینان قرار داده که به ایجاد و تثبیت بیش از ۱۲۰۰۰ شغل در کشور منجر شده است.

به گزارش خبرآنی، صندوق کارآفرینی امید به عنوان نهاد حامی کسب و کارهای خرد و کوچک، روستایی و خانگی، نقش بسزایی در توسعه اشتغال و کارآفرینی، توانمندسازی اقتصادی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۱۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزا توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده که به ایجاد و تثبیت بیش از ۱۲۰۰۰ شغل منجر شده است.

فعالیت صندوق کارآفرینی امید با هدف تجهیز مالی پروژه‌ها و طرح‌های مهم اقتصادی کشور طی هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی کشور صورت می‌پذیرد و دارای اولویت‌های خاصی از جمله رونق بخشی به کسب و کارهای خرد از محل اعطای تسهیلات است به نحوی که تنها در سال ۱۴۰۲ برای بیش از ۲۰ هزار فقره تسهیلات، بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که به ایجاد بیش از ۵۰ هزار نفر فرصت شغلی منجر شد.

حمایت مالی از طرح‌های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کسب و کارهای کوچک بازار محور، رویکرد صندوق کارآفرینی امید است که در کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخالص داخلی موثر است.

زنان سرپرست خانوار، فارغ التحصیلان، جوانان جویای کار و کارآفرینان از جمله گروه‌های در اولویت صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات اشتغال به شمار می‌روند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۱۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزا توسط صندوق کارآفرینی امید در اختیار کارآفرینان قرار گرفته است که این میزان تسهیلات پرداختی در ۶ ماه اخیر به ایجاد و تثبیت بیش از ۱۲۰۰۰ شغل در کشور منجر شده است.

ایجاد و تثبیت بیش از ۱۲۰۰۰ شغل طی ۶ ماه نخست سال

به گفته آقابابایی ـ مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، از مجموع ۵۱۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی، ۵۰۰ طرح در حوزه کشاورزی، بیش از ۲۹۹۰ طرح در بخش خدمات و بیش از ۱۶۵۰ طرح در بخش صنعت پرداخت شده است.

بیش از ۴۲ درصد تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید از ابتدای سال تاکنون به بانوان کارآفرین اختصاص داشته است.

وی همچنین گفت که در راستای نقش حمایتی و مشاوره‌ای صندوق برای جوانان کارآفرین و جویای کار، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۲ درصد تسهیلات پرداختی به بانوان کارآفرین تخصیص یافته است.

در حال حاضر صندوق کارآفرینی امید از طریق امضای تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف امکان بهره‌مندی جوانان و زنان کارآفرین از تسهیلات را فراهم کرده است.پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا با اولویت مناطق محروم و روستایی،طرح‌های دانش‌بنیان،طرح‌های بومگردی و کشاورزی،پرداخت مشاغل خانگی،وام ازدواج و اشتغال روستایی نیز از دیگر ماموریت‌های صندوق کارآفرینی امید به شمار می‌رود.

در جریان اجرای نهضت احیای بنگاه‌های راکد،صندوق کارآفرینی امید به عنوان نهاد مالی تامین کننده تسهیلات در این حوزه شناخته شد و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد به نحوی که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰۰ فقره تسهیلات با بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای احیای واحدهای نیمه‌تمام یا راکد در نقاط مختلف کشور پرداخت کرد که در نتیجه آن بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، مجدداً به چرخه تولید کشور بازگشت.

به گزارش خبرآنی، صندوق کارآفرینی امید به عنوان بزرگترین صندوق حمایتی از فعالیت‌های کارآفرینانه در مقیاس خرد طی سالهای گذشته فعالیتهای خوبی در جهت توسعه فرهنگ اعتبارات خرد و ارتقای کارآفرینی در کشور صورت داده است. شناسایی جوانان واجد شرایط و توانمندسازی آنها برای ایجاد کسب وکارهای خرد کم سرمایه‌بر، توسعه کسب و کارهای IT محور،پایدارسازی کسب وکارها و حمایت از کسب و کارهای خانگی و بازارمحور از جمله اقدامات صندوق در طول سالهای فعالیت بوده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

ایجاد تثبیت ۱۲۰۰۰

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.