حماس: با تمامی راه‌ها با اسرائیل در کرانه باختری و قدس مقابله می‌کنیم

رئیس جنبش حماس در کرانه باختری در اظهاراتی در واکنش به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این منطقه بر حق فلسطینی‌ها برای مقابله با این حملات از طرق مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، «زاهر جبارین» رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در کرانه باختری اظهار کرد: به دلیل آنکه گزینه صلح جامعه بین‌المللی منفعتی برای فلسطینی‌ها ندارد، آنها برای به دست آوردن همه حقوق خود چاره‌ای جز مقابله با اشغالگران ندارند.

وی در مصاحبه با شبکه الجزیره افزود: در حال حاضر کرانه باختری وجود ندارد، زیرا شهرک‌سازی‌ در هر نقطه از آن رایج شده‌ است و ما اجازه نمی‌دهیم «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر قدس و یا مسجد الاقصی را تحت کنترل خود در آورد.

وی با صدور فراخوانی برای اهالی کرانه باختری به منظور وحدت در مقابل اشغالگران، گفت: آنچه امروز در کرانه باختری رخ می‌دهد با آنچه «آریل شارون» ۲۰ سال پیش برای سرکوب فلسطینی‌ها انجام داد هیچ تفاوتی ندارد و در مقابل آن فلسطینی‌ها با تمامی راه‌ها و ابزارهای موجود به مقاومت خود ادامه خواهند داد.

جبارین افزود: ما مردمی هستیم که حق داشتن دولت و پاسپورت و مسجد را داریم و آنچه اکنون می‌پردازیم بهای به دست آوردن همه این حقوق است و ضعف ما از همه ظلم و ستم آنها و حمایت مستمر آمریکا قویتر است.

وی تاکید کرد: مقاومت در برابر دشمن به طرق مختلف ادامه خواهد یافت؛ چراکه راهی جز ایستادن یا تسلیم شدن در برابر مشروعیت بین‌المللی که ۳۰ سال است اجرایی نشده، نیست. ایتامار بن گویر تهدید به ویران کردن مسجد الاقصی می‌کند و جهان صرفا نظاره‌گر آن است و حتی یک گام در مقابل او برنمی‌دارد و به همین دلیل ما حق مقابله با این اشغالگری را داریم.

جبارین خاطرنشان کرد: ما خصومتی با هیچ دین و ملتی نداریم و خصومت با رژیم اشغالگر است و به همین دلیل حق مقاومت با تمامی شیوه‌ها را داریم.

رئیس حماس در کرانه باختری در ادامه از کشورهای عربی و اسلامی خواست که با جنگ مذهبی راه‌اندازی شده توسط بن گویر و «بتسلئیل اسموتریچ»، ۲ وزیر تندرو صهیونیست مقابله کنند.

وی همچنین گفت: قدس محور امت عربی خواهد بود و برهه فعلی ثابت خواهد کرد که چه کسانی حامی فلسطین هستند و چه کسانی با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر خیانتکار هستند.

جبارین درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی به خشونت بیشتر در کرانه باختری گفت: رژیم اشغالگر از تهدید و ارعاب فلسطینی‌ها دست برنمی‌دارد و فلسطینی‌ها ثابت کرده‌اند که به این استکبار مورد حمایت غرب به‌ویژه آمریکا اهمیتی نمی‌دهند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش خواستار اتحاد میان فلسطینی‌ها شد و از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که به هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی پایان دهد و در کنار ملت فلسطین باشد.

جبارین درباره مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه نیز اظهار کرد: نتانیاهو جنگ را برای منافع شخصی طولانی می‌کند و اسیران را به قتل رسانده است. همه گروه‌های مقاومت موافق آتش‌بس پایدار و همه‌جانبه، رفع محاصره و سپس معامله واقعی تبادل اسرا هستند و از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ آماده امضای چنین معامله‌ای هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.