رژیم صهیونیستی درصدد فروش گاز به عربستان است

وزارت انرژی رژیم صهیونیستی از تمایل این رژیم به فروش گاز به عربستان سعودی در صورت عادی سازی روابط میان ۲ طرف پرده برداشت.

به گزارش خبرآنی، «الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که در صورت امضای توافق عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض، این رژیم قصد فروش گاز به عربستان سعودی را دارد.

طبق گزارش خبرگزاری معا، وی در این باره تصریح کرد: اگر توافق صلح میان اسرائیل و عربستان امضا شود این پیشنهاد روی میز خواهد بود.

در همین راستا، «یوسی آبا» مدیر عامل شرکت New Med Energy گفت: «سعودی‌ها علاقه زیادی به خرید گاز از اسرائیل نشان داده‌اند؛ چراکه اسرائیل یک منبع انرژی پاک است.»

وی اعلام کرد که او و شرکتش مستقیما با سعودی‌ها در تماس بوده و آنها تمایل خود را برای خرید گاز از رژیم صهیونیستی ابراز کرده‌اند.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز در این باره گزارش داد: اگر این ابتکار عمل به بلوغ برسد، گاز می‌تواند از طریق زیرساخت‌های موجود که از مخزن «لویاتان» به مصر و اردن سرازیر می‌شود به عربستان سعودی نیز منتقل شود.

آبا ادامه داد: افزودن خط لوله به طول ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر که فاصله بسیار کمی است در زمان کوتاهی قابل انجام است.

رژیم صهیونیستی در حال حاضر ۷۰ درصد گاز مصرفی اردن را تامین می‌کند. این رژیم همچنین سالانه حدود هفت میلیارد متر مکعب گاز به مصر می‌فروشد.

آمریکا در تلاش است تا با امضای یک توافق راهبردی با عربستان سعودی مقدمات عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو را نیز فراهم کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.