"ایران ایر" به نصب بنر عذرخواهی از مسافر در فرودگاه محکوم شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، چندی قبل یک شهروند یزدی یک شکایتی را ثبت و در آن علیه هواپیمایی ایران ایر طرح دعوا برای جبرام خسارت مادی و معنوی ناشی از تأخیر در پرواز شد. حالا دادگاه این رأی را صادر کرده که "ایران ایر" به عذرخواهی رسمی از طریق نصب اسلاید در ورودی فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد به‌مدت یک ماه محکوم شده است.

موضوع از این قرار است که؛ سعید حیدری؛ شهروند یزدی با طرح دعوای حقوقی علیه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) مدعی شد؛ در تاریخ 12/6/1402 برای مسافرت به تهران اقدام به خریداری بلیت از شرکت ایران ایر کردم که پرواز مذکور با تأخیر در روز بعد 13/6/1402 (حدود 7 ساعت تأخیر) انجام شد و به‌دلیل ورود خسارت اعم از مادی و معنوی، تقاضای صدور حکم بر محکومیت را شرکت هواپیمایی را دارم.

نماینده حقوقی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مقام دفاع از دادخواست اعلام کرده بود؛ تأخیر پرواز از جهت ایمنی بوده و چون زمان تأخیر پرواز بیش از 5 ساعت بوده است، شرکت نسبت به جبران 20 درصد نرخ بلیت مسافر اقدام می‌کند.

در نهایت دادگاه با توجه به دفاعیات طرفین و بررسی دلایل و مدارک آن‌ها از جمله پیامک پذیرش تأخیر در پرواز صورت گرفته و اقرار نماینده حقوقی شرکت هواپیمایی ایران دایر بر تأخیر بیش از 5 ساعت که تأخیر غیرمعمول و نامتعارف محسوب می‌شود، حکم بر محکومیت هواپیمایی ایران ایر به پرداخت خسارت و عذرخواهی رسمی شرکت ایران ایر از شاکی پرونده از طریق نصب اسلاید در ورودی فرودگاه بینالمللی شهید صدوقی یزد به مدت یک ماه داد.

در ادامه حکم دادگاه مورد اعتراض شرکت ایران ایر و پرونده در دادگاه تجدیدنظر مورد رسیدگی دوباره قرار گرفت و دادگاه تجدید نظر دادنامه صادره از دادگاه بدوی را تأیید کرد.

فرودگاه‌های ایران , قوه قضائیه ,

فرودگاه‌های ایران , قوه قضائیه ,

فرودگاه‌های ایران , قوه قضائیه ,

فرودگاه‌های ایران , قوه قضائیه ,

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.