مقامات دولتی غزه خواستار فشار جهانی بر رژیم صهیونیستی شدند

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه از جهان خواست بر رژیم صهیونیستی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه فشار بیاورند.

به گزارش خبرآنی، مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت غزه گفت: ما از کشورهای جهان می‌خواهیم بر رژیم صهیونیستی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه فشار بیاورند. رژیم اشغالگر مناطق شمالی نوار غزه را از مناطق «بشردوستانه» خارج کرده است.

طبق گزارش معا، وی افزود: رژیم صهیونیستی کشتارهایی را در مناطقی که آن را امن اعلام کرده است انجام می‌دهد و شهروندان نمی‌دانند کجا بروند.

در این راستا «محمود بصل» سخنگوی دفاع مدنی در نوار غزه گفت: رژیم صهیونیستی سیاست «کوچ در سایه مرگ» را علیه شهروندان غزه در پیش گرفته است. نیروهای این رژیم سیاست آوارگی و کوچاندن غیرنظامیان در زیر آتش توپخانه و سلاح‌ها را اجرا می‌کنند که منجر به قتل و زخمی شدن صدها شهروند شده است.

وی گفت: این سیاست فعالیت دفاع مدنی را با مشکلاتی روبرو کرده است و مانع دسترسی ما به شهروندانی می‌شود که در این مناطق محاصره شده‌اند به ویژه آن‌هایی که زخمی شده‌اند و مرگ آن‌ها را تهدید می‌کند. ما از جامعه بین المللی، سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشر و حقوق کودکان می‌خواهیم برای ممانعت از ادامه این سیاست وارد مداخله شوند.

از هفتم اکتبر، اشغالگران جنگی را آغاز کرده‌اند که مناطق وسیعی از نوار غزه را ویران، اکثر جمعیت حدود ۲.۳ میلیون نفری آن را آواره کرده و منجر به گسترش گرسنگی و بیماری و شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر شده است که اکثر آنها زنان و کودکان هستند. قطعنامه‌های شورای امنیت برای توقف جنگ و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری برای ممانعت از نسل‌کشی در غزه نیز این رژیم را از ادامه جنایت‌های خود علیه مردم غزه بازنداشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.