جذب 2500 دانشجوی بین الملل از سوی دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، دانشگاه تهران امروز میزبان داوطلبان تراز بالای 9500 کنکور سراسری سال جاری بود. در این برنامه که با عنوان روزی با دانشگاه تهران، همه ساله در این دانشگاه برگزار می شود رئیس و معاونان دانشگاه تهران در کتابخانه مرکزی در جمع داوطلبان کنکور حاضر شدند.

 

سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در این مراسم با اشاره به اینکه دانشگاه تهران امروز یکی از دانشگاه‌های معتبر در عرصه‌های جهانی است و رتبه‌بندی شانگهای دانشگاه تهران را جزو اولین دانشگاه ایرانی معرفی کرده استُ گفت: دانشگاه تهران در نظام‌های رتبه‌بندی خوش درخشیده و در 8 رشته تخصصی رتبه زیر 1000 دنیا را کسب کردیم. 

وی ادامه داد: در سال 1400، 800 دانشجوی خارجی داشتیم و مهر امسال 2500 دانشجوی بین الملل از 30 کشور دنیا جذب می‌کنیم. در کنار این در حوزه بین الملل، شعبه این دانشگاه در کشور گرجستان و شهر تفلیس و شعبه دیگری  درکشور عراق و در نجف اشرف راه‌اندازی‌ کردیم که از مهر امسال دانشجو می‌پذیرند.

مقیمی گفت: در عرصه داخلی نیز در گوشه گوشه کشور شعبه و واحد‌های مختلف داریم و این بیانگر این است که دانشگاه بین‌المللی محسوب می شویم.

رئیس دانشگاه تهران ضمن توصیه‌ای به داوطلبان کنکور گفت: دانشجویان تازه وارد باید توجه داشته باشند که انتخاب و شناخت درست داشته باشند. متناسب با توان علمی رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند البته انگیزه واقعی و آینده شغلی در انتخاب رشته باید مورد توجه قرار گیرد.

فرشته امین، مدیر کل مهارت دانشگاه تهران نیز هدف از این مراسم را آشنایی داوطلبان با محیط، دانشکده‌ها، رشته‌هاُ استادان و دانشجویان برتر سال‌های گذشته برای انتخاب رشته برتر کنکوری‌ها اعلام کرد و گفت: ماموریت اداره مهارت دانشگاه تهران، افزایش سطح اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان است و هدفمان این است که برای داوطلبان علاوه بر کسب تخصص‌های لازم، مهارت‌های بازار کار، صنعت و زندگی اثربخش را نیز فراهم کنیم.‌

امین تصریح کرد: یک درس 2 واحدی با نام یادگیری تجربی را برای دانشجویان در نظر گرفته تا آنها اول کار با تمام حوزه ها آشنا شوند.دانشگاه تهران نه تنها باید سرآمد علمی و آموزشی باشد، بلکه باید توانمند از دانشگاه خارج شود.

حمایت از دانشجویان استعداد درخشان توسط بنیاد حامیان دانشگاه تهران

کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران نیز در این زمینه گفت: معتقدیم دانش‌آموزان بر اساس علایق خود باید بتوانند دانشگاه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و ما در روز باز دانشگاه و آشنایی با دانشگاه ، رشته‌های تحصیلی را به پذیرفته‌شدگان کنکور معرفی می‌کنیم تا دانشجویان بیشتر با رشته‌ها، ماهیت و آینده شغلی هر رشته آشنا شوند.

وی افزود: طبق آئین‌نامه‌های داخلی دانشگاه تهران، امتیاز‌هایی برای دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه تهران در نظر گرفته شده است. برخی از این امتیاز‌ها بر اساس آئین‌نامه وزارت علوم و بعضی هم از طریق اختیاراتی است که وزارت علوم به دانشگاه‌ها واگذار کرده است. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران در تشریح تسهیلات ویژه دانشجویان ساعی و کوشا، گفت: این تسهیلات برای دانشجویانی است که وارد دانشگاه تهران شدند اما در طول تحصیل به رشته دیگری علاقه دارند که می‌توانند با کسب معدل و سایر شرایط لازم تغییر رشته داده و در رشته مورد علاقه در داخل دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهند.

وی به حمایت از دانشجویان استعداد درخشان توسط بنیاد حامیان دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز کمک هزینه‌ای از سوی بنیاد حامیان دانشگاه تهران به دانشجویان مستعد پرداخت می‌شود که این تسهیلات نیز مختص دانشگاه تهران است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تحصیل همزمان در دو رشته، امکان تغییر رشته در داخل دانشگاه تهران با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانشجویان ساعی و کوشا، تحصیل به صورت دو وجهی و دوره‌های کهاد را از جمله این تسهیلات اعلام کرد و افزود: تمام ضوابط و شرایط لازم برای برخورداری از این تسهیلات در دفترچه‌هایی که از سوی معاونت آموزشی دانشگاه تهران منتشر شده است در دسترس دانشجویان است که می‌توانند با مطالعه آن از این شرایط و ضوابط آگاه شوند.

کمره‌ای با بیان اینکه این امتیاز‌ها دارای تفاوت‌هایی در نحوه اجرا هستند، اظهار داشت: تمام این امتیاز‌ها در جهت ایجاد تسهیلات برای دانشجویانی است که شرایط تحصیلی مناسبی دارند و دانشگاه هم تا جایی که قوانین اجازه می‌دهد، این تسهیلات را به دانشجویان مستعد ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.