عفو بین‌الملل خواهان تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی اشغالگران در غزه شد

عفو بین‌الملل خواهان تحقیقات درباره حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه به عنوان جنایت‌های جنگی شد.

به گزارش خبرآنی، عفو بین‌الملل در تحقیق جدیدی درباره نقض تعهدات بین‌المللی در خصوص حمایت از غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در حملات اسرائیل که از آغاز عملیات زمینی در ماه مه در رفح، اردوگاه‌های آوارگان را هدف قرار داده است از سلاحی استفاده شده است که تاثیر بسیار گسترده‌ای دارد. اسرائیل در حملات خود به مناطق شلوغ از بمب‌هایی استفاده کرده که قدرت تخریب بالایی دارند و این یک نقض محسوب می‌شود. هدف قرار دادن غیرنظامیان با سلاح غیر دقیق ممکن است آسیب‌های بزرگی را به آنها وارد کند.

طبق گزارش الجزیره، این سازمان تاکید کرد: قوانین بین‌المللی حملاتی را که تفاوتی بین اهداف نظامی و غیرنظامی قائل نشود، ممنوع کرده است. ارتش اسرائیل مناطقی را که مدعی شده‌ امن هستند به بهانه هدف قرار دادن نیروهای حماس بمباران کرده است.

در گزارش این سازمان آمده است: ارتش اسرائیل حملات کورکورانه‌ای را علیه آوارگان در اردوگاه‌های شهر رفح انجام داده است. قوانین بین‌المللی چنین حملاتی را ممنوع کرده است. حملات ارتش اسرائیل علیه پناهگاه‌های آوارگان به بهانه وجود نیروهای حماس یا جهاد اسلامی در آن باعث نمی‌شود که ارتش اسرائیل از مسؤولیت پایبندی به حمایت از غیرنظامیان شانه خالی کند. محاصره غیرقانونی نوار غزه توسط اسرائیل و دستور اسرائیل به ساکنان نوار غزه برای رفتن به مناطق کوچکتر رنج و مشکلات غیرنظامیان را در سایه ادامه جنگ وخیم‌تر کرده است.

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفتم اکتبر ارتش این رژیم اردوگاه‌های آوارگان و مناطق شلوغ را هدف قرار داده است که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و ویرانی گسترده زیرساخت غزه شده است.

از هفت اکتبر، اشغالگران جنگی را آغاز کرده‌اند که مناطق وسیعی از نوار غزه را ویران، اکثر جمعیت حدود ۲.۳ میلیون نفری آن را آواره کرده و منجر به گسترش گرسنگی و بیماری و شهادت دست‌کم ۴۰ هزار نفر شده است که اکثر آنها زنان و کودکان هستند. قطعنامه‌های شورای امنیت برای توقف جنگ و احکام دیوان بین المللی دادگستری برای ممانعت از نسل کشی در غزه نیز این رژیم را از ادامه جنایت‌های خود علیه مردم غزه بازنداشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.