عصبانیت روسای شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی از کابینه نتانیاهو

روسای شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی به کابینه بنیامین نتانیاهو حمله و تاکید کردند این کابینه شهرک نشینان شمال را رها کرده است و کاری برای بازگشت آنها به مناطق تخلیه شده بعد از حملات حزب‌الله لبنان نمی‌کند.

به گزارش خبرآنی، «گیورا زالتس» رئیس شورای منطقه‌ای در الجلیل علیا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی، کابینه بنیامین نتانیاهو را یک «باند» توصیف کرد و در اظهاراتی به کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد تا زمانی که امنیت در شمال برقرار نشود و یک طرح اقتصادی واقعی برای توسعه این منطقه وجود نداشته باشد میزبان هیچ یک از وزرا یا اعضای کنست(پارلمان اسرائیل) نخواهد بود.

وی در مصاحبه دیگری با سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از کابینه خواست که شهرک نشینان شمال را به خانه‌هایشان بازگرداند و به آنها توجه بیشتری نشان دهد.

زالتس با لحنی کنایه آمیز نسبت به نتانیاهو و کابینه راستگرای او گفت که حمله «پیشدستانه» علیه حزب‌الله، تنها در ۴۵ دقیقه متوقف شد و مانع حمله بزرگ حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی نشد.

وی تاکید کرد شهرک نشینان شمال همچنان در شرایط جنگی به سر می‌برند.

به گفته رسانه‌های عبری، حدود ۱۲۰ هزار اسرائیلی از آغاز جنگ غزه از شمال و جنوب اراضی اشغالی به هتل‌ها در مناطق مختلف منتقل شده‌اند. زالتس قبلا در ۲۳ دسامبر سال گذشته گفته بود که حزب‌الله در مناطق شمالی دست برتر را دارد.

«موشه داویدویچ» رئیس شورای شهرک سازی «ماتیه آشر» نیز کابینه نتانیاهو را «باند» خواند و از تعلیق ارتباطات با همه اعضای کابینه نتانیاهو تا زمان تأمین امنیت در شمال خبر داد.

وی گفت: ما نمی‌خواهیم اعضای این باند برای عکس گرفتن با ما به اینجا بیایند و نمی‌خواهیم با آنها صحبت کنیم.

در ماه مه گذشته، داویدویچ تهدید کرد که اگر تهدیدات حزب‌الله در جبهه شمالی بدون پاسخ کابینه نتانیاهو ادامه یابد، از اسرائیل جدا خواهد شد.

«دیوید آزولای» رئیس شورای منطقه‌ای شهرک متولا نیز گفت: حملات ارتش اسرائیل تنها برای رفع خطر از شهر تل‌آویو بود. تبعیض واقعی بین ساکنان شمال و بقیه ساکنان اسرائیل وجود دارد. خون ما در شمال با خون بقیه مردم اسرائیل متفاوت است.

«بنی بن موفحار» رئیس گروه شهرک‌های الجلیل شرقی هم گفت: قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل برای اسرائیل فریبنده بود. باید توافقی با حزب‌الله برای بازگرداندن امنیت و ثبات به شهرک‌های شمال حاصل شود. اسرائیل اکنون به مذاکرات جدیدی با هدف دستیابی به توافقی نیاز دارد که به شهرک نشینان اجازه دهد به خانه‌های خود در شمال بازگردند.

در همین راستا «یوآو کیش» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه در مصاحبه با سازمان رادیو و تلویزیون این رژیم اذعان کرد که آغاز سال تحصیلی جدید (اوایل سپتامبر آینده) در شهرها و شهرک‌های واقع در خط درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله بدون بازگشت امنیت و ثبات به این مناطق، ممکن نیست.

مرزهای لبنان و شمال اراضی اشغالی فلسطین از زمان جنگ غزه شاهد تبادل آتش میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان است. حزب‌الله یکشنبه با صدها موشک و پهپاد در راستای پاسخ به ترور فواد شکر، از فرماندهان ارشد این حزب، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد.

همچنین پهپادهای تهاجمی حزب الله لبنان دوشنبه شب، همزمان با بازدید رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر و همتای آمریکایی‌اش از شمال فلسطین اشغالی، به سمت الجلیل غربی نفوذ کردند.

در این راستا روزنامه معاریو در انتقاد از بنیامین نتانیاهو و رویکرد او و کابینه‌اش در برابر حزب‌الله لبنان تاکید کرد که او گزینه «آسان‌تر» را انتخاب کرد اما نتوانست تغییری در وضعیت استراتژیک شمال اراضی اشغالی ایجاد کند. روزنامه عبری «معاریو» نوشت که «بنیامین نتانیاهو» به جای انتخاب تحرکات قدرتمندی که بتواند بازدارندگی این رژیم را بازگردانده و ساکنان الجلیل علیا را به خانه‌هایشان برگرداند، عملیات محدودی را ترجیح داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.