کشورهای عربی اظهارات وزیر تندرو صهیونیست درباره مسجد الاقصی را محکوم کردند

اظهارات جنجالی وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره مسجد الاقصی اعتراض و محکومیت کشورهای عربی را به همراه داشت.

به گزارش خبرآنی، «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دوشنبه در اظهاراتی جنجالی گفت: «در مسجد الاقصی کنیسه‌ای را خواهم ساخت.»

وی گفته بود: «سیاست‌های ما اجازه عبادت در کوه معبد (مسجد الاقصی) را می‌دهد. قانون برای یهودیان و مسلمانان برابر است و من قصد ساخت یک کنیسه در آنجا را دارم.»

اردن

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه اردن در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اظهارات جنجالی «ایتامار بن گویر» درباره مسجد الاقصی، از تصمیم این کشور برای پیگیری این تخلفات در دادگاه‌های بین‌المللی به عنوان متولی اماکن مقدس اسلامی در فلسطین خبر داد.

وزارت امور خارجه اردن تاکید کرد: اظهارات بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر مبنی بر ایجاد کنیسه یهودی در مسجد الاقصی، نقض قوانین بین‌المللی و تحریک غیرقابل قبولی است که یک موضع بین‌المللی شفاف را در برابر آن می‌طلبد.

این وزارتخانه اعلام کرد: اقدامات لازم را برای توقف حملات به اماکن مقدس و تهیه پرونده‌های حقوقی برای اقدام در دادگاه‌های بین‌المللی علیه تخلفات اسرائیل انجام خواهیم داد.

مصر

وزارت امور خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از نظر قانونی مسؤول پایبندی به وضعیت موجود در مسجد الاقصی و حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی است.

این وزارتخانه از رژیم اشغالگر خواست به تعهدات خود به عنوان یک قدرت اشغالگر عمل کند و جلوی این گونه اظهارات تحریک آمیز که با هدف تشدید و تنش بیشتر در منطقه بیان می‌شوند را بگیرد.

قاهره در ادامه تاکید کرد: اظهارات بن‌گویر درباره مسجد الاقصی، اوضاع را در سراسر سرزمین‌های فلسطین پیچیده و وخیم‌تر می‌کند و مانع تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه می‌شود.

قطر

وزارت امور خارجه قطر نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به تأثیر این اظهارات تحریک آمیز بر تلاش‌های مستمر برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه هشدار داد.

قطر در ادامه بر لزوم اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از اشغالگری و پذیرش مسؤولیت اخلاقی و قانونی جهان در قبال قدش اشغالی و اماکن مقدس آن تاکید کرد.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه قطر آمده است: قطر بر موضع قاطع خود درباره عادلانه بودن مساله فلسطین و حقوق مشروع ملت برادر فلسطین، از جمله حق کامل آن برای انجام بدون محدودیت مراسم مذهبی خود و ایجاد کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس تاکید می‌کند.

امارات

وزارت خارجه امارات نیز اقدام جنجالی وزیر تندرو نتانیاهو را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه امارات در این باره آمده است: ما به شدت این اظهارات را محکوم می‌کنیم و خواستار احترام اسرائیل به وضعیت تاریخی و قانونی قدس و عدم هتک حرمت آن هستیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.