رسانه آمریکایی: قانونگذاران مخالف جنگ غزه از تحت فشار گذاشتن کامالا هریس طفره می‌روند

برخی از قانونگذاران دموکرات از جمله «برنی سندرز» بار دیگر بر موضع خود مبنی بر آنکه آمریکا باید تامین بودجه و سلاح را به تل‌آویو قطع کند، تاکید کردند اما از تحت فشار گذاشتن «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به دلیل اظهاراتش درخصوص تداوم «حمایت از اسرائیل» طفره رفتند.

به گزارش خبرآنی، یکی از مسائل برجسته‌ای که در حال حاضر حزب دموکرات‌ها را دچار چنددستگی کرده، جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی در نوار غزه است که بیش از ۱۰ ماه از آن می‌گذرد؛ جنگی که بیش از ۴۰ هزار فلسطینی در آن به شهادت رسیده‌اند و غیرنظامیان در سرتاسر این باریکه هر روز مجبور به کوچ اجباری و تغییر محل اسکان در میان ویرانه‌های شهر می‌شوند.

پایگاه خبری «هافینگتون پست» در گزارشی نوشت: «دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان به حمایت و ارسال بی‌قید و شرط بودجه و تسلیحات به ارتش اسرائیل ادامه می‌دهد و درخواست‌های جوامع مسلمان، عرب‌تبار، آمریکایی-فلسطینی و همینطور برخی دموکرات‌ها از جمله برنی سندرز (سناتور مستقل از ایالت ورمونت) و الیزابت وارن ( سناتور ایالت ماساچوست) را نادیده می‌گیرد.»

به‌رغم آنکه برخی از این افراد در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات رای «غیرمتعهد» یا همان معادل «هیچکدام یک از نامزدها» را به‌ نشانه اعتراض به صندوق رای انداختند، اما امیدوارند که «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در توقف اقدامات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌راحتی متقاعد شود.

«برنی سندرز» در برنامه «دیس ویک» از شبکه ای‌بی‌سی گفت: «من فکر می‌کنم که دیدگاه من در این زمینه بسیار با دیدگاه رئیس‌جمهور بایدن متفاوت است. فکر می‌کنم دیگر نباید حتی یک سِنت هم به کابینه راست‌گرا و افراطی نتانیاهو بدهیم. آنها حق دفاع از خود در برابر حملات حماس را دارند اما حق ندارند که جنگ را علیه تمام فلسطینیان ادامه دهند.»

وی افزود: «آنچه رخ می‌دهد می‌تواند به گرسنگی هزاران کودک منجر شود. دلارهای مالیات‌دهندگان آمریکایی نباید موجب قحطی و گرسنگی کودکان در غزه شود. این عقیده من است و دیگران شاید با من مخالفت کنند.»

پس از آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۴ در مقابل «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه عملکرد ضعیفی از خود نشان داد، به درخواست هم‌حزبی‌ها و حامیان مالی کارزارش از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری و از معاون خود «کامالا هریس» حمایت کرد. خانم هریس هفته گذشته در کنوانسیون ملی حزب دموکرات که در شهر شیکاگو برگزار شد، رسما نامزدی این حزب را دریافت کرد و قرار است در انتخابات ماه نوامبر با رقیبش ترامپ رقابت کند.

کامالا هریس که خود از حزب دموکرات است و انتظار می‌رود شاید رویکرد متفاوتی نسبت به جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی از خود نشان دهد، اما در سخنرانی هفته گذشته عنوان کرد: «من همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت خواهم کرد و همیشه اطمینان می‌دهم که اسرائیل توانایی دفاع از خود را دارد زیرا مردم اسرائیل نباید دوباره تجربه وحشتناک هفتم اکتبر را تجربه کنند.»

رسانه آمریکایی: قانونگذاران مخالف جنگ غزه از تحت فشار گذاشتن کامالا هریس طفره می‌روند
«برنی سندرز» در گفت‌وگو با برنامه «دیس ویک»

سناتور سندرز در ادامه از پاسخ مستقیم به سوالی در رابطه با اظهارات هریس طفره رفت و گفت: «امیدوارم هریس به این نتیجه برسد که ایالات متحده باید کمک‌های نظامی به اسرائیل را قطع کند، مگر اینکه تغییری اساسی در سیاست‌های آنها در قبال مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری ایجاد شود.»

سندرز تاکید کرد: «با تمام احترام، من با معاون رئیس‌جمهور موافقم که ما قوی‌ترین دفاع در جهان را می‌خواهیم اما من فکر می‌کنم این دیگر کافیست. شما شاهد افزایش سود پیمانکاران نظامی هستید و من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم بدون صرف یک تریلیون دلار در سال قوی‌ترین دفاع را در جهان داشته باشیم.»

«هافینگتون پست» با اشاره به سخنرانی هریس در این گزارش نوشت: «کامالا هریس اگرچه به درد و رنج مردم غزه اشاره کرد و در ادامه حماس را مسئول دانست اما او از نسبت دادن وضعیت اسفناک کنونی فلسطینیان به اسرائیل خودداری و صرفا به‌طور مجهول در این خصوص سخنرانی کرد.»

رسانه آمریکایی: قانونگذاران مخالف جنگ غزه از تحت فشار گذاشتن کامالا هریس طفره می‌روند
«سامر لی» در گفت‌وگو با برنامه «فیس دِ نیشن»

«سامر لی» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان از ایالت پنسیلوانیا در برنامه «فیس دِ نیشن» از شبکه سی‌بی‌اس گفت: «درحالیکه همه ما قاعدتا می‌دانیم که باید آتش‌بس فوری و پایدار ایجاد شود، فلسطینیان نیز مانند اسرائیلی‌ها حق تعیین سرنوشت برای خود دارند. ما باید بیش از آنچه باور و اعتقاد داریم، انجام دهیم. ما باید در واقع اقداماتی را انجام دهیم که نشان دهد مایلیم به افرادی که برای مدت طولانی خارج از گفت‌وگوهای سیاسی بوده‌اند، گوش فرا دهیم.»

«الیزابت وارن» سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست در برنامه «میت دِ پرس» از شبکه ان‌بی‌سی گفت: «ببینید، می‌خواهم واضح باشم. قانون آمریکایی می‌گوید صرفا به آنهایی کمک نظامی می‌کنیم که با قوانین بین‌المللی هم‌سو باشند اما آنچه بنیامین نتانیاهو در شکل‌گیری یک فاجعه انسانی در غزه انجام داده است، سوالاتی را درخصوص قوانین بین‌المللی برمی‌انگیزد. ایالات متحده نیاز دارد ارزش‌های خود را هر روز مرور کند.»

هم سندرز و هم وارن انتقادات خود را بر ادامه کمک‌های مالی ایالات متحده به ارتش رژیم صهیونیستی متمرکز کرده و تاکید کرده‌اند با توجه به اینکه نتانیاهو و کابینه‌اش توسط گروه‌های حقوق بشری، سازمان ملل، دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی هشدارهایی را درخصوص جنگ غزه دریافت کرده‌اند، کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو «هم زیاد از حد بوده و هم غیرقانونی» است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.