رام‌الله: با حماس و گروه‌های فلسطینی برای سفر عباس به غزه ارتباط برقرار می‌کنیم

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد با جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی برای سفر رئیس این تشکیلات به غزه ارتباط برقرار خواهد کرد.

به گزارش خبرآنی، کمیته آماده سازی تشکیلات خودگردان فلسطین برای سفر «محمود عباس» رئیس این تشکیلات و اعضایی از آن به غزه یکشنبه نشستی را برگزار کرده و مقدمه‌چینی‌ها برای این سفر را بررسی کرد.

طبق گزارش العربیه، این کمیته تصمیم گرفت گام‌های عملی را برای تحرکات سیاسی و قانونی و بسیج حمایت عربی، اسلامی و بین‌المللی و حمایت سازمان ملل و نهادهای آن از سفر عباس به غزه بردارد.

این کمیته همچنین تصمیم گرفت با دفتر سیاسی حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی برای توافق و تفاهم درباره اقدامات مشترک برای این طرح ملی تماس برقرار کند.

محمود عباس اخیرا در سخنانی در پارلمان ترکیه اعلام کرد به‌زودی همراه با دیگر رهبران فلسطینی به غزه خواهد رفت. اما تل‌آویو فعلا اجازه انجام این سفر را نداده است و با آن مخالف است.

محمود عباس اخیرا در نشست کمیته سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت: طرح سفر به غزه با هدف توقف تجاوز مستمر علیه ملت ما و عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از نوار غزه و تمام خاک فلسطین است. همچنین هدف از این طرح تأکید مجدد بر این مسئله است که کشور فلسطین و سازمان آزادی‌بخش صاحب تمام خاک فلسطین از جمله نوار غزه و کرانه باختری و قدس هستند. هدف از رفتن من به غزه تأکید بر تقویت وحدت ملی فلسطین در سایه سازمان آزادی‌بخش فلسطین است که تنها نماینده قانونی ملت فلسطین است.

اخیرا پایگاه خبری عبری زبان واللا به نقل از برخی منابع گزارش داد محمود عباس طی درخواستی رسمی به رژیم صهیونیستی، خواستار هماهنگی جهت سفر به نوار غزه شده است.

این سایت اعلام کرد «حسین الشیخ» وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین نامه‌ای برای «تزاخی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی فرستاد و خواهان هماهنگی برای سفر محمود عباس به غزه از طریق مرزهای سرزمین‌های اشغالی با غزه شد. الشیخ همچنین نامه‌ای برای آمریکا فرستاده و از این کشور خواست از رژیم صهیونیستی درخواست کند اجازه سفر عباس به غزه را بدهد.

هفته گذشته ساف در پیامی به رژیم صهیونیستی و آمریکا و کشورهای جهان گفت که باید روند سفر محمود عباس به نوار غزه فراهم شود.

این درحالی است که مذاکرات آتش‌بس غزه هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است و رژیم صهیونیستی بر خواسته خود درباره ازسرگیری جنگ بعد از مرحله نخست آتش‌بس و کنترل بر محورهای فیلادلفیا و نتزاریم تأکید دارد.

جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد و علاوه‌ بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۲ هزار نفر در این جنگ، بیش‌ از ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند. این جنگ منجر به آوارگی اکثر مردم غزه شده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس و نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت درباره لزوم توقف فوری حملاتش به نوار غزه و نیز احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.