ابراز نگرانی اردن به کاخ سفید درباره حمایت نتانیاهو از تجاوزات شهرک‌نشینان

محافل ارشد اردن نگرانی این کشور را از حمایت نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیستی در کرانه باختری به صورت مستقیم به رئیس جمهور آمریکا ابراز کردند.

به گزارش خبرآنی، محافل بالارتبه سیاسی اردن به صورت مستقیم نگرانی اردن را در مورد تغییرات خطرناکی که شهرک‌نشینان صهیونیستی تلاش می‌کنند به عنوان یک عمل انجام شده در قدس اشغالی، مقدسات و به طور کلی در کرانه باختری اعمال کنند، به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ابراز کردند.

روزنامه رای الیوم نوشت محافل اردن از تماس تلفنی میان بایدن و «عبدالله دوم» پادشاه اردن پرده برداشتند که به لحاظ سیاسی کاملا صریح بود. هنوز این گفت‌وگوی علنی نشده است و اردن به طور رسمی، هیچ تماس تلفنی میان این دو رهبر را اعلام نکرده است.

اما «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن هم به صراحت از نگرانی‌های کشورش درمورد قدرت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر تحمیل نفوذ و سیاست‌های خود بر کشورهای منطقه صحبت کرد.

خبرنگار رای‌الیوم در واشنگتن متوجه شد تماس‌های سطح بالا با کاخ سفید صورت گرفت که در آن طرف اردنی خشم شدید خود را از خطرات و عواقب پوششی که نتانیاهو به گروه‌های شهرک نشین ارائه می‌دهد، ابراز کرد؛ مساله‌ای که یک بحران امنیتی شدید ایجاد می‌کند که به منافع اردن آسیب می‌رساند و به فروپاشی وضعیت قانونی در کرانه باختری سرعت می بخشد. طرف اردنی در این گفت‌وگوها خواستار مداخله سریع و جدی آمریکا شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.